Italienii au fost ameninţaţi cu rezilierea contractului şi plata unor daune uriaşe. Însă dacă întelegerea nu a picat nu înseamnă că regia de stat şi Astaldi s-au şi împăcat.
Directorul Metrorex se aşteaptă să fie chemaţi în instanţă de italieni.
Astaldi le cere încă 10 de milioane de euro pentru lucrări suplimentare, au făcut propriile studii geodezice şi au decis să facă pereţii mai groşi. Metrorex a acceptat să plătească 12 milioane de euro în plus, dar pretenţiilor pentru încă 10 nu vor să le dea curs.
Lucrările au început din 2011, în 2013 s-au oprit din lipsă de bani, dar au fost salvate cu fonduri europene nerambursabile.
Până în toamna anului viitor trebuie să fie gata lucrările de structură, staţiile şi calea de rulare, pâna acum s-a făcut doar 50%. După, se vor face finisajele şi vor fi cumpărate trenurile până în septembrie 2017.
Costurile totale estimate se ridică la 400 de milioane de euro din care 85% sunt bani europeni.