Mihai Anghel exportă vin în China de aproximativ un milion de euro pe an. A început în 2006, după ce a participat la mai multe târguri specifice. Eforturile sunt însă uriaşe, spune el, pentru că România nu este promovată ca ţară viticolă.
„China e o piață imensă, consumul de vin crește anual. Din păcate, chinezii habar n-au că România produce vin, știu de toți ceilalți - Franța, Spania, Italia, Chile, - dar de România habar n-au, rămân uimiți că se produce vin în România.”, spune Mihai Anghel, producător de vinuri.
Acum, vicepremierul Liviu Dragnea vrea ca şi alţi producători să-şi poată vinde băuturile în Asia. Încearcă să negocieze taxe mici pentru exportatorii români.
„Domnul guvernatorul a promis să promoveze vinurile românești pentru că și lui îi plac vinurile românești. Vinurile roșii, în special, și cele albe, dar le plac foarte mult vinurile roșii.”, a spus vicepremierul Liviu Dragnea, în vizita din Hong Kong.
Asta s-a văzut şi la vizita oficialilor chinezi la Bucureşti, cu ocazia Forumului Economic din noiembrie anul trecut. Licorile noastre i-au încântat pe asiatici. Au și motive. România are o climă asemănătoare cu cea din faimoasa regiune viticolă Bordeaux.
Chinezii care au gustat soiurile nostre de Fetească Neagră sau Cabernet Savignon au luat și mostre acasă.
În primele nouă luni ale anului trecut, cramele româneşti au exportat 7.500 de tone de vin. Din această cantitate, mai puţin de două mii de tone au ajuns în ţări din afara Uniunii Europene, în mare parte în China şi Australia.