Primul manager privat al unei companii româneşti de stat, Christian Heinzmann, se pregăteşte de o debarcare mai puţin spectaculoasă din funcţia de director general al Tarom. Mandatul său a fost scurtat la un singur an, de la patru, deşi la Tarom lucrurile începeau să arate mai bine în bilanţurile contabile. Rezultatele nu au fost însă convingătoare pentru Consiliul de Administraţie: managerului privat i-a fost adusă o umbră care îi ia din atribuţii şi, în timp, îl va înlocui.
„Noi l-am numit (pe Christian Heinzmann – n.r.), noi i-am aprobat planul de management. Mai e prima lună în care Tarom a trecut pe plus. Eliminarea CEO-ului privat de la conducere e un proces care a început acum șase luni, este o frământare profundă a ministrului Transporturilor (Relu Fenechiu – n.r.) de a-și pune propriii oameni. S-a încercat o astfel de mișcare prin rejectarea planului de management, acesta a trecut cu cinci voturi la unu și în toată perioada asta, conducerea de management executiv și angajații comp au implementat acest plan de management”, a declarat Lucian Isar.
„Acum tocmai se îndeplinește ceea ce și-a dorit ministrul transporturilor. CEO-ul privat să fie îndepărtat și să își pună propriii oameni. Domnul Demetriade a venit acum o lună în board-ul Tarom tocmai cu acest mandatul de a intra pe ușa din dos în conducerea executivă. Pentru că, după cum bine știți, domnul Demetriade a și încercat să aplice și a și aplicat, dar nu a trecut de acest test încă din toamnă, a încercat să fie manager executiv, și de atunci a tot încercat diferite soluții și acum a găsit această ușă din dos de a intra ca și director executiv prin intrermediul unei poziții în board. Mi se pare că este în conflict flagrant de interese domnul Demetriade și tot acest puci pe care l-am descris pe blogul meu e în conflict cu spiritul și litera ordonanței 109”, a comentat Lucian Isar.
Urmăriți declarațiile integrale ale lui Lucian Isar în materialul video atașat.