Din cele 52 de ghişee de check-in construite pe aeroportul Henri Coandă, doar 13 sunt folosite de către companiile aeriene. Spaţiul uriaş, cât trei terenuri de fotbal, pare pustiu după mai bine de nouă luni de la inaugurare, deși prin acest aeroport circulă 7 milioane de pasageri în fiecare an.
„Implică cel puţin o persoană pe fiecare ghişeu de check-in şi implicit înseamnă o creştere a costurilor cu personalul şi alte operaţiuni”, explică Valentin Iordache, director de comunicare la compania Aeroporturi București.
Așa se face că pe aeroportul din Otopeni este mult mai uşor să vii decât să pleci. Deşi noul terminal care a costat 52 de milioane de euro dublează suprafaţa zonei de plecări, călătorii aşteaptă la fel de mult în zona de check-in, deoarece doar un sfert din noile ghişee sunt folosite.
La Cluj, pista de peste 2 kilometri a aeroportului are un cost cu aproape 50% mai mare decât cel estimat. În loc să valoreze 30 de milioane de euro, din bugetul local se vor cheltui 42 de milioane de euro. Problemele însă nu lipsesc. Primele fisuri în beton au început să apară. Reprezentanții Consiliului Județean spun că acestea sunt superficiale, dar cu toate acesetea nu au fost remediate, pentru că nu se cunoaște cauza şi, prin urmare, se aşteaptă o expertiză.
Într-un alt oraş mare se vor da 50 de milioane de euro pentru modernizarea aeroportului. Edilii din Iaşi se bucură de această sumă, dar banii nu vor fi cheltuiti doar pe materiale de construcţii. Pe motiv că lucrările și cheltuirea fondurilor alocate trebuie supravegheate, Consiliul Județean va angaja o firmă de consultanță pe care o va plăti cu peste 300.000 de euro. La acești bani se adaugă încă 40.000 de euro, pe care autoritățile i-au cheltuit pentru organizarea unui miting aviatic fastuos pentru promovarea lucrărilor de modernizare.
Dincolo de aceste sume uriaşe investite, în România există 16 aerogări care nu au căutare, fiind înregistraţi sub 50 de pasageri pe zi.