Investiții inutile? De ce terminalul nou de pe Henri Coandă este aproape pustiu

Data publicării:
otopeni bucharestairports.ro
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Din cele 52 de ghişee de check-in construite pe aeroportul Henri Coandă, doar 13 sunt folosite de către companiile aeriene. Spaţiul uriaş, cât trei terenuri de fotbal, pare pustiu după mai bine de nouă luni de la inaugurare, deși prin acest aeroport circulă 7 milioane de pasageri în fiecare an.

Implică cel puţin o persoană pe fiecare ghişeu de check-in şi implicit înseamnă o creştere a costurilor cu personalul şi alte operaţiuni”, explică Valentin Iordache, director de comunicare la compania Aeroporturi București.

Așa se face că pe aeroportul din Otopeni este mult mai uşor să vii decât să pleci. Deşi noul terminal care a costat 52 de milioane de euro dublează suprafaţa zonei de plecări, călătorii aşteaptă la fel de mult în zona de check-in, deoarece doar un sfert din noile ghişee sunt folosite.

La Cluj, pista de peste 2 kilometri a aeroportului are un cost cu aproape 50% mai mare decât cel estimat. În loc să valoreze 30 de milioane de euro, din bugetul local se vor cheltui 42 de milioane de euro. Problemele însă nu lipsesc. Primele fisuri în beton au început să apară. Reprezentanții Consiliului Județean spun că acestea sunt superficiale, dar cu toate acesetea nu au fost remediate, pentru că nu se cunoaște cauza şi, prin urmare, se aşteaptă o expertiză.

Într-un alt oraş mare se vor da 50 de milioane de euro pentru modernizarea aeroportului. Edilii din Iaşi se bucură de această sumă, dar banii nu vor fi cheltuiti doar pe materiale de construcţii. Pe motiv că lucrările și cheltuirea fondurilor alocate trebuie supravegheate, Consiliul Județean va angaja o firmă de consultanță pe care o va plăti cu peste 300.000 de euro. La acești bani se adaugă încă 40.000 de euro, pe care autoritățile i-au cheltuit pentru organizarea unui miting aviatic fastuos pentru promovarea lucrărilor de modernizare.

Dincolo de aceste sume uriaşe investite, în România există 16 aerogări care nu au căutare, fiind înregistraţi sub 50 de pasageri pe zi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretul ciudat al lui Iohannis, dezvăluit de prieteni! Motivul pentru care nu mai iese din casă, ce face...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa