Grup Feroviar Român se bate cu alți șase investitori interesaţi de preluarea diviziei de marfă a companiei feroviare de stat din Bulgaria, anunță Novinite.
Gruia Stoica va intra în această competiție prin Bulgarian Railway Company, o firmă locală unde are partneri bulgari. Este de fapt primul operator privat de transport feroviar din Bulgaria.
A doua tentativă de preluare
Aceasta este a doua încercare de preluare a transportului feroviar de marfă de la sud de Dunăre. La prima licitație de vânzare, Grupul Feroviar Român a fost descalificat pentru că nu a îndeplinit condițiile privind cifra minimă de afaceri. Privatizarea însă a eșuat iar Sofia a mai scăzut pretențiile.
Cel mai important competitor este grupul rusesc RZD, deținut de stat. Este un gigant care are aproape monopol în țara de origine, dar acum vizează extinderea.
Divizia de marfă din grupul feroviar bulgăresc este singura profitabilă a BDZ. Banii obţinuţi din privatizare vor fi utilizaţi pentru acoperirea datoriilor şi revigorarea secţiunii care se ocupă de transportul pasagerilor.
Cifră de afaceri consolidată
Grupul Feroviar Român este al doilea mare operator de transporturi de marfă din România, după compania de stat CFR Marfă.
Anul trecut a avut o cifră de afaceri de circa 180 milioane euro. Are operațiuni în opt țări, mai ales în această zonă, dar și în îndepărtatul mozambic.
Compania a participat în trecut și la privatizarea transportului feroviar de marfă din Ungaria. A oferit 300 de milioane de dolari, dar a pierdut licitația.