Cinci milioane de români folosesc zilnic Facebook, iar o parte dintre aceştia îşi contruiesc în mediul virtual o imagine menită să-i aducă în atenţia unor viitori angajatori, spun specialiştii online.
„Puteți să fiți prieteni cu reprezentanți ai companiilor în care doriți să vă angajați pentru a afla informații din interiorul companiei”, spune Marcin Brus, directorul Facebook Europa de Sud-Est.
La fel de mult ajută şi un blog pe care pot fi publicate opinii despre domeniul în care vreţi să lucraţi.
Tot internetul este modul cel mai rapid şi ieftin de a obţine un loc de muncă în străinătate. Un interviu online reduce la zero distanţele de mii de kilometri dintre angajatori şi potenţialii angajaţi.
„Vedem multe persoane care participă la astfel de interviuri, pe internet sunt multe astfel de anunțuri, sfaturi despre interviuri video”, spune Chris James, directorul de vânzare Skype Europa de Sud-Est.
Dezvoltarea internetului îi poate ajuta şi pe micii întreprinzători.
„Aș încuraja orice întreprinzător să își promoveze produsele, nu pisici sau câini, doar dacă vindeți mancare pentru pisici”, spune Marcin Brus.
„Există multe companii românești care vând de sute de miilioane de euro pe an folosind canale de comunicare digitală”, spune Dragoș Stanca, organizatorul ICEEfest.
Întreprinzătorii români sunt însă codaşii Uniunii Europene când vine vorba de promovarea propriilor firme pe o pagină de internet. Doar 42% dintre firmele autohtone au un site web, faţă de 73%, media statelor membre.