În timp ce SUA și China se află în cel mai mare război comercial din istorie, Tesla se extinde pe teritoriul „inamicuIui”
Data publicării:
Tesla a semnat un acord cu autorităţile de la Beijing pentru construirea unei fabrici la Shanghai, numită „Gigafactory" - prima unitate a producătorului situată în afara SUA, a anunţat miercuri compania americană de automobile electrice, transmite BBC, potrivit Agerpes.
Producătorul american intenţionează să producă 500.000 de vehicule în primii cinci ani de la inaugurarea uzinei, eveniment care ar urma să aibă loc „în viitorul apropiat". Construirea fabricii din China nu va avea niciun impact asupra operaţiunilor de producţie din SUA, a precizat Tesla.
Anunţul vine după ce producătorul de automobile electrice a majorat preţurile anumitor modele cu aproximativ 20% în China, conform informaţiilor apărute în presă săptămâna aceasta.
Vineri, SUA şi China, primele două mari economii ale lumii, au introdus reciproc tarife vamale pentru importuri în valoare de 34 miliarde dolari, Beijingul acuzând Washingtonul că a declanşat cel mai mare război comercial din istorie.
„Prima Gigafactory din afara SUA va fi la Shanghai. Va fi o unitate modernă şi un model de sustenabilitate. Sperăm să o finalizăm foarte repede", a afirmat miliardarul Elon Musk, şeful producătorului american de automobile electrice.
Compania a raportat pierderi trimestriale record de aproape 710 milioane de dolari în primul trimestru din 2018, mai mult decât dublu faţă de perioada similară din 2017, sporind temerile privind viabilitatea sa financiară.
Luna trecută, Elon Musk a anunţat că va concedia 9% din angajaţii Tesla, pe fondul sporirii presiunilor din partea investitorilor pentru a deveni profitabilă şi a-şi reduce costurile.
Este cel mai mare val de concedieri din istoria de 15 ani a Tesla şi vine într-un moment în care compania încearcă să-şi îndeplinească ţintele de producţie pentru sedanul Model 3. Anul trecut, Tesla avea 37.543 de angajaţi, de peste 12 ori mai mulţi decât în urmă cu cinci ani.
În mai, Musk i-a informat pe angajaţi că firma va trece printr-un proces de reorganizare pentru a rezolva problemele legate de producţie, după plecarea unor specialişti importanţi, şi recentele accidente în care au fost implicate automobilele sale electrice.
Succesul Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 220 de mile (350 de kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 35.000 de dolari, mai puţin de jumătate faţă de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârşit o companie profitabilă.
Însă întârzierile de producţie au încetinit numărul de automobile livrate clienţilor, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.