Peste nici o lună ar trebui să se toarne prima placă de asfalt pe şantierul Comarnic-Braşov. Sunt însă slabe şanse să se întâmple asta, pentru că nici măcar nu a fost semnat contractul cu firmele de construcţie.
Prima autostradă cu plată din România ar trebui să fie gata în 2017. Va avea 60 de kilometri şi va costa 1 miliard opt sute de milioane de euro.
Ne mutăm la vest de Braşov pentru un alt proiect, bucata de autostradă Sebeş-Turda, şi găsim altă dezamăgire. Constructori selectaţi în timp record, 50 de zile, nu s-au apucat nici acum de lucru, deşi contractul este bănos. Un kilometru costă 6 milioane de euro.
Tot anul acesta ar trebui să fie gata o porţiune de aproape 9 kilometri, între Gilău şi Nădăşelu, în judeţul Cluj. Lucrările la Autostrada Transilvania care ar trebui să lege Braşovul de Cluj-Napoca şi să continue apoi până la graniţa cu Ungaria, au început în 2006. Din cei 415 kilometri s-au construit în şapte ani doar 55 de kilometri, între Gilău şi Câmpia Turzii.
Tot anul acesta sunt programate să înceapă lucrările la autostrada Craiova-Piteşti. Contractul ar fi trebuit semnat luna aceasta, dar termenul a fost prelungit până în mai. Aşadar, din cinci şantiere, pe niciunul nu va începe lucrul mai devreme de vara aceasta. Ultima lucrare ar trebui să se încheie în 2020.