„Să nu uităm în ce industrie activează Taromul, într-o industrie care timp de cinci a fost sub o presiune teribilă (...) Până la urmă nu avem altă soluție decât să ne comparăm cu ce fac alții, Taromul față de alte companii de stat este într-o competiție teribilă”, a spus Dan Pascariu la emisiunea Imparțial.
Președintele CA al Tarom a amintit că multe companii aeriene, inclusiv de pe segmentul low-cost, au avioane noi, în timp ce compania românească de stat folosește aparate vechi. Pe de altă parte, nici nu sunt șanse ca flota să fie înnoită.
În schimb, la bordul avioanelor, „eu nu văd o diferență mare” în ceea ce privește serviciile, a spus Dan Pascariu.
O altă problemă este cea a vânzărilor și a check-in-ului online, care nu se pot face la fel de ușor ca în cazul altor companii. „Este jenant ca în 2013, la o companie de genul acesta să ai un sistem atât de instabil încât să nu poți să faci astfel de operații”, a declarat el.
„Tarom nu poate să supraviețuiască în condițiile în care operează acum, are factor de încărcare 60%, în timp ce media europeană este de 80%”, a explicat Dan Pascariu.
Gradul scăzut de încărcare înseamnă și o productivitate mai mică.
„Un angajat Tarom transporta 1.000 de pasageri, la companiile low cost se ajunge și la 8.000-10.000 de pasageri pentru un singur angajat”, a spus șeful CA al Tarom.
„Mi-aș fi dorit, dacă ar fi fost posibil, să folosim extracapacitatea pe care o avem de resurse umane pentru a avea mai multă activitate. Acest lucru nu este posibil, având în vedere caracterul companiei, concurența care este pe piață”, a adăugat el.
Afirmațiile lui Dan Pascariu au fost făcute după ce ministrul Transporturilor a trimis Corpul de control la TAROM pentru a verifica situaţia companiei aeriene.
Ancheta Corpului de Control al ministerului este soluţia găsită de autorităţi pentru a pune capăt scandalului dintre membrii Consiliului de administraţie al Tarom şi directorul general, recrutat prin campania de numire a managerilor privaţi.
Tensiunile au ieşit la iveală după ce managerul belgian Christian Heinzmann a semnat un document prin care mandatul său a fost scurtat cu trei ani. Șeful companiei aeriene susţine că a fost presat de preşedintele Consililui de Administraţie.
Dan Pascariu respinge acuzațiile și răspunde cu date privind performanțele companiei.
„Până acum nu a fost îndeplinit nici 30% din ce trebuia. Înghețarea angajărilor, raționalizarea achizițiilor și renunțarea la cereri nenecesare pentru siguranța zborurilor, renegocierea contractelor cu furnizorii, precum și pregătirea restructurării companiei”, a spus Dan Pascariu..