IKEA, vânzări de aproape 100 de milioane de euro în România. Mobilierul reprezintă doar puţin peste jumătate din total: 56%
Data publicării:
IKEA a ratat la mustaţă pragul de 100 de milioane de euro vânzări în anul de catalog 2013 (1 septembrie 2012 - 31 august 2013): 440.042.572 lei. A lipsit puţin până la pragul celor 100 de milioane, însă grupul suedez poate marca o creştere de 10% a afacerilor.
Dintre cei 3,2 milioane de vizitatori, clienţii au cumpărat 12 milioane de produse, ceea ce, raportat la vânzările totale, ar duce la un preţ mediu pe produs de doar 8,3 euro. Este foarte puţin pentru un producător de mobilă, lucru care spune multe despre starea economiei şi nu neapărat despre IKEA.
Mai exact, 44% din obiectele vândute au constat în accesorii şi decoraţiuni. Lumea merge aşadar la Ikea mai mult la plimbare, cumpărând câte un pahar sau o lumânare decorativă. Apoi, la final – de ce nu – o porţie de chifteluţe de la fast food. Departamentul IKEA FOOD - compus din Restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze şi Bistro-ul - a înregistrat o creştere cu 7% a vânzărilor, cu o valoare totală de 32.962.352 lei.