În goana după clienţi, hipermaketurile se pregătesc să intre pe segmentul online. Clienţi sunt destui. Doar anul trecut, în România, s-au făcut cinci milioane de tranzacții cu cardul, pe Internet.
Răzvan este un client fidel al site-urilor de cumpărături online. A făcut prima achiziţie prin Internet în urmă cu șapte ani, iar acum face lunar cumpărături direct din faţa computerului. „Îmi fac cumpărăturile online, indiferent că este vorba de produse electronice, electrocasnice sau bilete. Consider un avantaj orice tip de magazin ar intra şi online, fie că este vorba de automobile sau produse de alimentaţie”, spune acesta.
Se economiseşte timp, dar şi bani. Intrarea marilor magazine în mediul online aduce mai multe promoţii, creează competiţie care se poate reflecta în preţuri mai mici chiar şi cu 5 - 10%.
„Este o libertate totală în acest domeniu şi, dacă comerciantul îşi permite, lucrând cu furnizorul atunci da, va face un discount chiar mai mare de 10%, dar nu este o regulă în acest domeniu”, precizează Ciprian Moga, consultant în domeniul retailului.
Românii au prins gustul cumpărărăturilor pe Internet. Doar anul trecut s-au făcut cinci milioane de tranzacţii online, cu cardul. Numărul e mult mai mare, spun specialiştii, pentru că o bună parte din cumpărături se plătesc cu bani cash la primirea produsului.
O realitate de care marile magazine sunt tot mai conştiente. Anul trecut, Metro şi-a deschis magazinul online, iar acum caută să crească acest canal de vânzări. Şi Cora se pregăteşte să lanseze un astfel de proiect.
Murături, fasole, ardei, practic toate produsele alimentare le puteţi cumpăra stând în faţa calculatorului. Şi asta pentru că marii retaileri clasici îşi deschid magazine online şi pun la vânzare o gamă largă de produse.
Toate aceste schimăbri, spun specialiştii, vor impulsiona piaţa de comerţ electronic din România să depăşească valoarea de un miliard de euro în 2013.