Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus la Interviurile Digi24.ro că a cerut Adunării Generale a Acţionarilor de la CFR călători să facă o analiză a managementului companiei, după două accidente feroviare grave petrecute în mai puțin de o lună.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„La CFR Călători a fost selectat pe legea 109 Consiliul de Administrație și sunt în plin proces de selecția a noului director general. Am cerut Adunării Generale a Acţionarilor, e singura modalitate legală pe care un ministru o are, având în vedere că inclusiv Consiliul de Administraţie a fost selectat pe legea 109, să facă o analiză a managementului acestei companii. Adunarea Generală a Acţionarilor, conform legii, cere acest lucru Consiliului de Administraţie, Consiliu selectat prin 109. Haideţi să vedem şi să fiţi siguri că voi da publicităţii acest raport”, a spus Grindeanu.
Întrebat despre decizia CFR Călători de a retrage toate locomotivele de tipul celei implicate în accidentul de la Galaţi, ministrul a spus: „E o decizie pe care managementul de acolo a luat-o. Nu aş comenta-o foarte mult”.
O persoană a murit şi trei au fost rănite în accidentul petrecut la sfârșitul lunii trecute în gara din Galaţi.
CFR Călători a spus inițial că toate locomotivele de tipul cele care a provocat accidentul feroviar de la Galați vor fi verificate, apoi a decis să le retragă din circulație.
Ca măsură suplimentară de siguranță a circulației trenurilor, CFR Călători va proceda, prin intermediul unei entități independente abilitate, la expertizarea soluției tehnice existentă în dotarea locomotivelor din parcul CFR Călători, similare celei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, retrase temporar. Pentru CFR Călători este prioritară siguranța circulației trenurilor, asigurarea securității pasagerilor și a salariaților săi”, a precizat compania.
Editor : M.B.