Cu o armată de 300.000 de angajaţi în toată lumea, Samsung are o organizare militară. Însă disciplina sud-coreeană din interiorul companiei nu lasă suficient de mult loc imaginaţiei şi ideilor revoluţionare. Însă moştenitorul imperiului Samsung, Jay Y. Lee, vrea să schimbe lucrurile. A anunţat că vrea ca gigantul IT pe care îl conduce să aibă flexibilitatea unui start-up şi să genereze inovaţie în mod continuu.
Revoluţia va începe cu reorganzarea schemei de personal pe mai puţine niveluri. Ceea ce înseamnă că Samsung va avea mai puţini şefi. Şi, după cum a anunţat Lee, aceştia vor purta discuţii mai dese cu subalternii lor. Acest dialog poate da naştere unor planuri şi idei noi.
Profitul Samsung a scăzut cu 40% în ultimul trimestru al anului trecut, când sărbătorile de iarnă le aduc companiilor IT încasări mai mari decât de obicei. Iar compania se aşteaptă ca şi anul acesta să fie unul dificil chiar dacă noile telefoane Galaxy S7 şi S7 edge au avut până acum vânzări peste aşteptări.
Prin schimbarea politcii interne Samsung va putea să integreze mai uşor companiile pe care vrea să le cumpere. Sud-coreenii au la dispoziţie rezerve de 61 de miliarde de dolari şi, potrivit Bloomberg, sunt interesaţi mai ales de preluarea unor start-up-uri de inteligenţă artificială.
Samsung încearcă să se concentreze astfel pe dezvoltarea unor softuri şi servicii performante care să crească funcţionalitatea dispozitivelor electronice din oferta sa.
Cu ajutorul inteligenţei artificiale telefoanele mobile îşi pot fideliza mai bine utilizatorii şi, în acelaşi timp, Samsung a lansat şi un serviciu propriu de plăţi mobile.
Reorganizarea pe care Jay Y. Lee pregăteşte la Samsung are loc la mai bine de două decenii de când tatăl său, a organizat o revoluţie în interiorul companiei. La începutul anilor 90, Kun-hee Lee a cerut distrugerea tuturor produselor Samsung care au o calitate îndoielnică. A urmat o perioadă în care compania a pus accentul pe creşterea fiabilităţii. Tot atunci a luat naştere organizarea strictă care există şi în momentul de faţă la Samsung. Însă acest model de afaceri, care a funcţionat timp de 20 de ani pare să îşi fi atins limitele. Iar Samsung are nevoie acum de o nouă strategie prin care să îşi crească afacerile.