Decizia Curţii de Apel Craiova de a respinge solicitarea CFR Marfă de anulare a licitaţiei pentru transportul cărbunelui din bazinul Olteniei a netezit drumul GFR către un contract de 58 de milioane de euro. Acelaşi contract este râvnit şi de compania de stat. La licitaţie, Grupul Feroviar Român a oferit un preţ cu un milion de lei mai mic faţă de CFR Marfă.
Gruia Stoica nu-şi face griji pentru soarta companiei de stat, pentru care era gata să plătească peste 200 de milioane de euro anul trecut ca să o cumpere.
„Cu siguranţă nu înseamnă nici faliment nici insolvenţă. Contractul acela reprezintă procentual foarte puţin pentru CFR”, a spus Gruia Stoica, patronul GFR.
Nu e tocmai aşa, spun sindicatele.
„Reprezintă la nivelul societăţii undeva la 13-14%. Este unul dintre cele mai importante contracte. Dacă s-ar pierde, ar afecta major regionala Craiova”, a spus Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
„Urmările ar fi destul de aspre, destul de serioase. le ştim care sunt, dar nu vreau să mă gândesc la ele. Vom uza de toate căile de atac pe care le avem”, a spus George Buruiană, director general CFR Marfă.
Şeful companiei de stat nu exclude noi concedieri, dacă CFR Marfă pierde contractul pentru transportul cărbunelui din bazinul Olteniei. Aceasta în condiţiile în care nici măcar nu s-a încheiat actualul proces de restructurare, prin care 2.500 de ceferişti rămân fără locuri de muncă, adică 30% din numărul total de angajaţi.
GFR ar putea pune mâna pe contract în condiţiile în care proprietarul companiei, Gruia Stoica, este acuzat de procurorii DNA că ar fi cumpărat influenţă tocmai pentru a se asigura că va avea cea mai bună ofertă.
Compania de stat a reuşit să se impună în faţa GFR la o altă licitaţie, cea organizată de Complexul Energetic Hunedoara. Contractul pentru transportul huilei scoase din minele din Valea Jiului este însă mult mai mic: de 10 milioane de euro.
CFR Marfă avea, la finalul anului trecut, pierderi de 263 de milioane de lei şi datorii de 632,4 milioane de lei.