GFR condiționează plata banilor pentru CFR Marfă de avizul Consiliului Concurenței

Data publicării:
locomitiva gfr

Acest lucru nu s-a întâmplat, însă, astfel că Grup Feroviar Român ar trebui să achite cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Totuși, surse apropiate procesului de privatizare au declarat că în contractul dintre Ministerul Transporturilor și GFR nu există o dată anume până la care ar trebui făcută plata integral, ci doar că plata trebuie făcută după avizul Consiliului Concurenței.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind tranzacţia.

În contractul dintre Ministerul Transporturilor și GFR există o clauză care spune că, în cazul în care privatizarea nu mai este valabilă din vina vânzătorului, adică a Ministerului Transporturilor, GFR poate cere daune de până la 50% din valoarea pe care GFR s-a angajat să o plătească pentru a relua pachetul majoritar de acțiuni. În aceste condiții, GFR ar primi aproape 101 milioane de euro de la stat.  

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat duminică pentru Mediafax că o analiză obişnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

Ministerul Transporturilor a intenționat să schimbe din nou termenul pentru încheierea privatizării CFR Marfă, astfel încât proprietarul GFR, Gruia Stoica, să poată veni cu restul banilor, adică aproape 172 de milioane de euro, până pe 20 decembrie, nu pe 11 octombrie, cum era prevazut iniţial.

Noul termen ar fi trebuit să fie aprobat în şedinţa de Guvern de miercuri, însă problema legată de o amânare a termenului de privatizare a CFR Marfă nu a figurat pe agenda şedinţei de guvern şi nici nu a fost luată în discuţie în timpul întregii şedinţe. 

În data de 3 octombrie a fost virat avansul pentru acţiunile companiei CFR Marfă, adică 20,2 milioane de euro, care s-au adăugat la garanţia de 10 milioane de euro. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Peștele de 5 ori mai ieftin decât somonul, dar la fel de sănătos. Mulți români îl ocolesc însă
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Bianca Censori vrea să-l părăsească pe Kanye West, dar se teme: „El controlează atât de multe aspecte ale...
Film Now
Channing Tatum și transformările la care și-a supus corpul. Actorul nu va mai accepta roluri pentru care...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Vin banii de la Mica Recalculare. Pensiile cresc cu sume între 100 și 700 de lei în luna mai
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...