GFR condiționează plata banilor pentru CFR Marfă de avizul Consiliului Concurenței

Data publicării:
locomitiva gfr

Acest lucru nu s-a întâmplat, însă, astfel că Grup Feroviar Român ar trebui să achite cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Totuși, surse apropiate procesului de privatizare au declarat că în contractul dintre Ministerul Transporturilor și GFR nu există o dată anume până la care ar trebui făcută plata integral, ci doar că plata trebuie făcută după avizul Consiliului Concurenței.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind tranzacţia.

În contractul dintre Ministerul Transporturilor și GFR există o clauză care spune că, în cazul în care privatizarea nu mai este valabilă din vina vânzătorului, adică a Ministerului Transporturilor, GFR poate cere daune de până la 50% din valoarea pe care GFR s-a angajat să o plătească pentru a relua pachetul majoritar de acțiuni. În aceste condiții, GFR ar primi aproape 101 milioane de euro de la stat.  

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat duminică pentru Mediafax că o analiză obişnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

Ministerul Transporturilor a intenționat să schimbe din nou termenul pentru încheierea privatizării CFR Marfă, astfel încât proprietarul GFR, Gruia Stoica, să poată veni cu restul banilor, adică aproape 172 de milioane de euro, până pe 20 decembrie, nu pe 11 octombrie, cum era prevazut iniţial.

Noul termen ar fi trebuit să fie aprobat în şedinţa de Guvern de miercuri, însă problema legată de o amânare a termenului de privatizare a CFR Marfă nu a figurat pe agenda şedinţei de guvern şi nici nu a fost luată în discuţie în timpul întregii şedinţe. 

În data de 3 octombrie a fost virat avansul pentru acţiunile companiei CFR Marfă, adică 20,2 milioane de euro, care s-au adăugat la garanţia de 10 milioane de euro. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson face declaratii
Comisarul european pentru Afaceri Interne, despre admiterea Românei în Schengen terestru: Sper să se întâmple...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...