„Fuchsia” în loc de „roz” şi „mocha” în loc de „maro”. Culoarea vinde marca şi ne influenţează alegerile

Data publicării:
culori-1

Studiile arată că 90% din deciziile de cumpărare depind numai de culorile acelui produs şi că intenţia de cumpărare este influenţată foarte mult de culori şi de impactul pe care acestea îl au asupra mărcii. De exemplu, maroul nu este o culoare preferată prea mult nici de femei, nici de bărbaţi, dar când vine vorba despre denumiri mai interesante, precum mocha sau colorado, cumpărătorii par să fie mai interesaţi. La fel se întâmplă şi cu alte denumiri de culori şi nuanţe mai fistichii, precum fuchsia sau jad.

Grafic: The Logo Company

Succesul mărcii Coca-Cola se datorează şi culorii în sine, cu acel roşu aprins şi scrisul stilizat care formează un logo cunoscut peste tot în lume. Este reţeta unei mărci puternice. La fel - Facebook este albastru, Google este multicolor. Apple avea cândva culorile curcubeului pe siglă, acum are însă un argintiu elegant. Studiile arată că secretul unei mărci memorabile stă chiar în simpla culoare a logo-ului său, adică a desenului sau scrisului de pe etichetă. Culorile sunt cele care determină modul în care un produs este văzut de cumpărător. Ele sunt elementul-cheie către o marcă de succes comercial.

Studiile arată că 90% din deciziile de cumpărare depind numai de culorile acelui produs şi că intenţia de cumpărare este influenţată foarte mult de culori şi de impactul pe care acestea îl au asupra mărcii. Puse faţă în faţă, două produse cu acelaşi conţinut, dar ambalate altfel, vor atrage cumpărători diferiţi. Bărbaţii preferă culorile mai tari, bine definite, în vreme ce femeile preferă culorile mai moi. Femeile arată o apetenţă mai mare pentru mov şi pentru roşu, în vreme ce bărbaţii preferă negrul şi verdele. Punctul comun este culoarea albastru, care domină în preferinţele ambelor sexe, potrivit publicaţiei Entrepreneur.

Creatorii de mărci au speculat întotdeauna relaţia directă între culoare şi brand şi au încercat să îşi bazeze cât mai mult din mesaje pe simplul impact vizual. Aşa s-a ajuns ca mărcile puternice să se transforme în mesaje care rup graniţele statelor şi ale culturilor. Galbenul este culoarea optimismului, al căldurii, pe care mizează mărci ca Nikon sau McDonalds. Portocaliul transmite ideea de încredere şi prietenie şi este culoarea dominantă pentru Fanta şi Mozilla Firefox. Roşu înseamnă emoţie, tinereţe şi este folosit de branduri ca Lego, Coca-Cola şi KFC. Ideea de creativitate şi imaginaţie este atribuită culorii mov, folosită de Yahoo şi de Barbie. Albastrul, preferat de toată lumea, e o culoare rece, care însă transmite ideea de încredere şi putere şi care e folosit de mărci ca Dell, HP sau Facebook. Verdele e semn de linişte şi de sănătate.

Unii specialişti în branding sunt gata să spargă însă toate aceste tipare. Marca Monster, de exemplu, are drept culoare predominantă verdele, ceea ce contrastează puternic cu produsul în sine - care este o băutură energizantă.

Nu numai culorile contează, ci şi numele şi nuanţele lor. De exemplu, maroul nu este o culoare preferată prea mult nici de femei, nici de bărbaţi, dar când vine vorba despre denumiri mai interesante, precum mocha sau colorado, cumpărătorii par să fie mai interesaţi. La fel se întâmplă şi cu alte denumiri de culori şi nuanţe mai fistichii, precum fuchsia sau jad.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată azi Andrei Găluț, unicul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, la 9 ani de la tragedia din...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
Ce se află în spatele aspectului clar întinerit al lui Brad Pitt. Actorul ar fi investit 130.000 de dolari în...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani