Guillermo Tolosa este de părere că acest eșec va afecta reputaţia României în comunitatea investitorilor.
„Ultimele noutăţi reprezintă un regres foarte dezamăgitor în acest proces. Este încă devreme să tragem concluzii definitive (n.r. referitoare la cine şi unde a greşit în derularea acestei proceduri). O analiză atentă trebuie să se desfăşoare astfel încât lecţiile să fie învăţate pentru acţiunile viitoare. Acest regres va afecta perspectivele unei îmbunătăţiri rapide în sector şi, în sens mai larg, reputaţia României în comunitatea investitorilor”, a declarat oficialul FMI pentru ziarul Bursa.
Guillermo Tolosa a mai declarat că FMI va sprijini angajamentul autorităţilor române luat în vederea îndeplinirii obiectivului de privatizare a companiei CFR Marfă.
Convenită cu Fondul Monetar Internațional, privatizarea CFR Marfă s-a terminat printr-un eşec, după ce niciuna dintre părţi nu şi-a îndeplinit obligaţiile până la termenul limită prevăzut în Hotărârea de Guvern care reglementa procedura.
Ministerul Transporturilor nu a obţinut acordul de la şapte din cele 12 bănci care au creanţe de încasat de la compania de stat, iar Grup Feroviar Român (GFR), câştigătorul licitaţiei de vânzare a 51% din acţiunile CFR Marfă, nu a depus întreaga sumă în cele 60 de zile de la intrarea în vigoare a Hotărârii de Guvern.