Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să finalizeze, până la sfârșitul acestui an, înrolarea în portalul ghișeul.ro, astfel încât plata taxelor și impozitelor să se poată realiza și online, a declarat, joi, președintele instituției, Dragoș Doroș.
ANAF este poate cea mai importantă instituție națională la care se plătesc foarte multe taxe și impozite dar care nu oferă contribuabilor posibilitatea plății electronice a obligațiilor. Pentru a scăpa de datorii contribuabilii sunt obligați să stea la cozi la ghișeele Fiscului, potrivit Agerpres.
"Înrolarea pe ghișeul.ro trebuie să se finalizeze. Este o operațiune începută acum șase luni și va trebui să fim gata până la finalul anului și cu plățile online", a explicat Doroș.
El a menționat că, în acest moment, plata taxelor și impozitelor cu cardul bancar este disponibilă în toate sediile ANAF.
Președintele ANAF a reamintit, în contextul procesului de trecere pe online a relației cu contribuabilii, despre emiterea în sistem electronic a adeverințelor de venit pentru persoanele fizice și a certificatelor de atestare fiscală pentru firme. Potrivit lui Doroș, aceste documente vor fi transmise de ANAF direct instituțiilor care le solicită contribuabililor.
Șeful Fiscului a menționat că anual se emit aproximativ cinci milioane de adeverințe de venit și un milion de certificate fiscale, iar eliminarea lor din formatul pe hârtie va reprezenta tot atâtea drumuri mai puține la ANAF pentru contribuabili și resurse eliberate pentru instituție, care vor putea fi direcționate spre îmbunătățirea activității administrației.