Ministrul Transporturilor a avut marţi o întâlnire de circa două ore şi jumătate cu delegaţia FMI, Băncii Mondiale şi Comisiei Europene, la finalul căreia a declarat că au fost discutate stadiul angajamentelor ministerului şi obiectivele instituţiei privind creşterea gradului de atragere a fondurilor europene şi restructurarea companiilor cu pierderi din subordine.
„Prioritatea numărul 1 astăzi o reprezintă privatizarea CFR Marfă. Este un lucru pe care eu nu mi l-aş fi dorit, am spus asta şi reprezentanţilor FMI. Nu mi l-aş fi dorit pentru că şi reprezentanţii FMI şi cei ai CE ne-au recomandat permanent să preluăm modele de succes, iar toate ţările din Europa au companii de transport marfă de stat. Din nefericire situaţia economico-financiară a companiei de transport marfă nu permite redresarea ei decât în condiţiile în care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat”, a spus ministrul Fenechiu.
Întrebat despre termenul de privatizare a companiei, Fenechiu a afirmat că acesta începe din februarie şi că nu poate dura mai mult de şase luni. Oficialul a declarat vineri pentru MEDIAFAX că va încerca să convingă reprezentanţii FMI să fie de acord ca CFR Marfă să nu mai fie privatizată.
Fenechiu a arătat că, în prezent, nu există un angajament cu FMI privind şi privatizarea CFR Călători, iar în cazul Tarom este în derulare elaborarea strategiei de privatizare şi ar putea fi vândut un pachet de peste 20% din acţiuni.
În privința managerilor privați, Fenechiu a adăugat că, fără să i se solicite, a propus un termen de 90 de zile pentru numire la toate companiile din subordinea instituţiei pe care o conduce, iar în circa trei săptămâni vor fi numiţi manageri profesionişti la CFR Marfă.