Miezul zilei, aeroportul Internaţional „Delta Dunării” din Tulcea. Niciun pasager, nicio navă în hangar. Anul trecut, a avut încasări de 800.000 de lei, însă pentru întreţinere şi plata salariilor sunt necesare patru milioane de lei. Aeroportul arată ca acum 30 de ani: n-are scări rulante pentru pasageri, iar în zona de garare este loc pentru un singur avion. Autorităţile au în vedere schimbări.
„Este frustrant să ai un zbor de 180 de pasageri ca săptămâna trecută şi să nu ai minima dotare. Mă refer aici la scări şi aşa mai departe”, spune Horia Teodorescu, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea.
„Într-un termen de cinci ani ne putem susţine singuri fără subvenţiile CJ Tulcea, dacă beneficiază de un proiect cu fonduri europene, în jur de 13 milioane de euro şi cuprinde modernizarea pistei, a căii de rulare şi a platformei”, precizează Constantin Albu, directorul Aeroportului Internaţional Delta Dunării.
În lipsa unor curse regulate, agenţii de turism sunt cu mâinile legate.
Alt aeroport internaţional, aceeaşi poveste. La Suceava, de data aceasta. 50 de angajaţi şi o singură cursă pe zi, Suceava - Bucureşti şi retur, însă doar dacă vremea e bună.
„Curse internaționale nu avem din cauza infrastructurii. Infrastructura este, să spun așa, pista din 1968, balizajul aferent, la fel”, se plânge Ioan Măriuţa, directorul Aeroportului Suceava.
Aeroportul din Baia Mare, în schimb, deşi are cel mult 50 de călători pe zi, reuşeşte să supravieţuiască datorită avioanelor care fac aici escală pentru alimentare.
„Am crescut astfel traficul mic, trafic care generează și el o serie de venituri, astfel încât, în 2012 am înregistrat cel mai bun an financiar din istoria aeroportului”, afirmă Mihai Pătraşcu, directorul aeroportului Baia Mare.
Din cauza pistei care este mult prea scurtă pentru aeronave de mari dimensiuni, conducerea aeroportului nu poate contracta curse de tip low-cost.