IVECO a început construcția unei fabrici de camioane în Dâmbovița. Acolo va asambla camioanele pentru armata României. De fapt, o parte din ele. Este o fabrică nouă, iar locația a fost aleasă pentru apropierea de autostrada București-Pitești. Dar nu pentru a facilita în primul rând logistica pe desfacere, ci pe intrare, pentru că mare parte din componente vor fi aduse pentru a fi asamblate aici.
În Dâmbovița va fi o producție parțială - doar o parte din componente și asamblarea se va face în noua fabrică, deși ministrul apărării susținea că este un contract care are un offset de 80%, adică atât s-ar întoarce din acest contract în economia națională.
„Astăzi se inaugurează oficial lucrările pentru realizarea unei investiţii într-o capacitate de producţie în România, o investiţie care valorează aproximativ 50 de milioane de euro, investiţie care va crea în primă fază 200 de locuri de muncă directe în această capacitate de producţie, dar, de asemenea, prin toate contractele cu furnizori autohtoni va genera dinamică economică, locuri de muncă suplimentare”, a declarat premierul României, Ludovic Orban.
Fabrica va avea o suprafață de 9.000 de metri pătrați cu trei linii de producție. Va avea o capacitate ce poate ajunge la 440 de camioane pe an.
„Conform contractului agreat, producția de serie va începe în februarie 2021. Înțelegerea ne oferă posibilitatea de a lucra cu furnizori români”, a anunțat, la rândul lui, Alfonso Tetini, director operațiuni Iveco Defence.
În primă fază, vor fi livrate camioane dintr-un contract de 216 milioane de euro semnat cu Armata. Înțelegerea este pentru 942 de unități, însă abia de la numărul 301 vor ieși din fabrica din Dâmbovița. Până atunci, vor fi importate.
Este însă doar prima comandă dintr-un contract subsecvent care prevede livrarea a 2.900 de camioane și platforme militare. Iar valoarea totală se poate duce la 750 de milioane de euro. Contractul-cadru ar urma să aibă o perioadă de derulare de șapte ani.
Iveco a câștigat în fața diviziei de vehicule militare a Renault și a joint venture-ului german Rheinmetall și Man, care venise în consorțiu cu o firmă românescă.
Editare web: Luana Păvălucă