Faţă de acum 14 ani, când francezii de la Renault au început producţia la Mioveni, România produce cu peste 300.000 de autoturisme mai mult. Este cea mai mare creştere faţă de ţările cu economii în dezvoltare din Europa. Cu toate astea, producţia abia se apropie de performanţele pe care le avea Cehia în anul 2000, însă este de aproape două ori mai mare decât a Ungariei.
Anul trecut România a produs 16 maşini la fiecare 1000 de locuitori, fiind cu mult în urma Slovaciei. Această ţară este prima în lume ca producţie raportată la populaţie, cu 167 de maşini la mia de locuitori. Polonia şi Ungaria sunt apropiate de România din acest punct de vedere.
În ceea ce priveşte numărul angajaţilor din industria auto, Polonia, Cehia şi România au fiecare peste 100.000 de oameni care depind de producţia de autoturisme.
Dacă ne uităm însă la faptul că Polonia şi Cehia au câte 14, respectiv 11 fabrici de asamblare şi producţie, iar România doar trei, înseamnă că numărul de angajaţi dintr-o fabrică este cu mult mai mare la noi decât în ţările vecine.