Şeful companiei care administrează infrastructura feroviară a afirmat că există un proiect pentru asigurarea pazei care prevede cheltuieli anuale de 22,5 milioane lei, bani care ar urma să fie suportaţi din bugetul Ministerului de Interne.
Pe de altă parte, el a adăugat că nu ştie cât va dura implementarea acestei proceduri, iar din această cauză trebuie să existe un plan B.
„Eu văd că există o problemă. Nu sunt specialist, oamenii noştri nu sunt specialişti”, a declarat Dimitrios Sophocleous, potrivit MEDIAFAX.
Astfel, Sophocleous a contactat ambasadele SUA şi Israelului, urmând să aibă în perioada următoare întâlniri cu reprezentanţii acestora.
„Dacă americanii şi israelienii nu ştiu despre security şi safety, cine ştie?”, a adăugat el.
Specialiştii străini urmează să găsească cele mai bune soluţii tehnice pentru stoparea furturilor de componente de pe calea ferată.
Şeful CFR SA a afirmat că, din informaţiile sale, pedepsele pentru furturile de componente feroviar au crescut.
În prezent 70% din furturi sunt pe ruta Bucureşti – Constanţa. Hoţii au sustras cam tot ce se putea demonta, de la elemente de semnalizare, la cabluri de alimentare şi telecomunicaţii. În aceste condiţii, trenurile au ajuns să aibă întârzieri de 100 de minute, iar drumul din Capitală spre mare să fie parcurs în cinci ore.
În 2011 pe reţeaua feroviară publică au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar în 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei, potrivit MEDIAFAX.
În martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.
Perioada de interdicţie este pentru doi ani şi poate fi prelungită ulterior prin hotărâre de guvern.