Probleme fără precedent pentru avioanele întoarse în curse după ce au stat blocate la sol timp îndelungat
Companiile aeriene sunt atenționate să verifice cu atenţie avioanele care sunt reintroduse în serviciu după ce au stat blocate la sol în perioada pandemiei de COVID-19. Numărul fără precedent al aeronavelor blocate la sol a dus la o explozie a problemelor legate de pregătirea piloţilor, mentenanţă şi cuiburile de insecte care blochează senzorii avioanelor, transmite Reuters.
Potrivit Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), numărul de aterizări cu probleme a crescut exploziv în acest an.
Alarmate de datele IATA, companiile de asigurări au început să adreseze întrebări companiilor aeriene dacă piloţii lor fac o pregătire suplimentară cu accent pe aterizări, scrie Agerpres.
Pregătirea piloţilor nu este însă singura îngrijorare. Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a raportat o "tendinţă alarmantă" cu privire la numărul de rapoarte cu privire la date incorecte cu privire la viteză şi altitudine furnizate de senzorii avioanelor cu prilejul primului zbor al unui avion care a stat mai mult timp blocat la sol.
Au existat cazuri în care procedurile de decolare au trebuit să fie abandonate iar avionul a revenit la bază.
În majoritatea cazurilor problemele au fost cauzate de insecte care şi-au făcut cuiburi în tubul pitot, un senzor care transmite date computerelor de la bordul avioanelor.
În luna iunie, un comandant al unui avion Wizz Air a fost nevoit să abandoneze procedura de decolare după ce senzorul care măsoară viteza avionului arăta zero. La o examinare ulterioară a avionului a fost descoperit un cuib de insecte în unul dintre tuburile pitot, după ce avionul fusese parcat la sol timp de 12 săptămâni înaintea zborului.
Abonându-te la Newsletter primești sinteza celor mai bune informații, articole și interviuri exclusive publicate de digi24.ro
Kate Seaton, partener la firma de avocatură HFW, spune că echipajele avioanelor trebuie să fie conştiente de posibilele defecte care este posibil să nu fie identificate corect în momentul în care avioanele au fost reintroduse în serviciu după o perioadă fără precedent de blocare la sol. "Suntem într-o situaţie fără precedent iar industria trebuie să ia măsuri pentru a diminua riscurile şi să fie pregătită pentru ceva neaşteptat", spune Kate Seaton.
Companiile aeriene susţin că au pus la punct programe de pregătire pentru piloţii care reintră în serviciu, programe care variază de la cursuri de teorie până la şedinţe în simulator şi verificări în timpul zborurilor, în funcţie de durata absenţei lor de la lucru.
- Etichete:
- avioane
- transport aerian
- companii aeriene