Navigaţia pe Rin, pe punctul de a se închide din cauza nivelului redus al apelor. Transporturile de cereale și motorină vor fi afectate
Cotele apelor Rinului au scăzut până aproape de nivelul la care navigaţia ar putea fi oprită, ceea ce ar pune în pericol tranzacţionarea unor mari cantităţi de bunuri, într-un moment în care continentul european se chinuie să evite o criză economică, relatează Bloomberg. Rinul este o rută importantă pentru transportul de materii prime precum cereale, minerale, cărbune şi produse petroliere.
Nivelul apelor Rinului la Kaub, Germania, un important punct pentru transportul fluvial de mărfuri, urmează să scadă până la 47 de centimetri în weekend. Asta ar fi la doar 7 centimetri peste nivelul la care navigaţia ar fi imposibilă.
"În condiţiile în care transportul pe Rin ar fi perturbat, iar alternativele precum transportul feroviar şi rutier par din ce în ce mai scumpe, va fi dificil pentru Germania şi Elveţia să îşi refacă stocurile de motorină şi păcură înainte de venirea iernii. Acest lucru este cu atât mai important având în vedere situaţia importurilor de motorină din Rusia", spune Josh Folds, analist la firma de consultanţă Facts Global Energy, mai scrie publicația Bloomberg, citată de Agerpres.
Marţi, nivelul apelor Rinului la Kaub a coborât la cel mai redus nivel de după 2018, când navigaţia fluvială a fost serios perturbată. Acum nivelul Rinului este la 60 de centimetri şi urmează ca sâmbătă să coboare la 47 de centimetri, potrivit Administraţiei căilor fluviale federale din Germania.
Anterior, un reprezentat al Institutul federal pentru hidrologie din Germania a spus că atunci când nivelul Rinului coboară la 40 de centimetri devine neeconomic pentru barjele care transportă mărfuri să navigheze dincolo de Kaub.
Nivelul redus al apelor Rinului perturbă deja fluxurile comerciale, limitând cantitate de combustibil pe care barjele o pot transporta. În aceste condiţii, Elveţia, o ţară care utilizează Rinul pentru a importa carburanţi, a decis să scoată combustibili din rezervele strategice.
Aprovizionarea cu combustibili în alte părţi din Europa continentală sunt afectată de problemele la unele rafinării din Germania, Cehia şi Austria. În acest context, Austria şi Ungaria au decis şi ele să scoată combustibili din rezervele de stat, arată sursele citate.
Potrivit cercetătorilor un nivel redus al apelor Rinului ar urma să devină un fenomen din ce în ce mai frecvent pe măsură ce gheţarii din Alpi, care alimentează fluviul Rin, continuă să se reducă. Un studiu publicat de ETH Zurich prognozează că jumătate din gheţarii din Alpi ar putea dispărea în următorii 30 de ani.
- Etichete:
- motorina
- materii prime
- rin
- transporturi marfa
- cote ape