Patronii firmelor ar fi convenit să crească preţurile, în urma unor discuţii telefonice sau cu ocazia unor întâlniri. Informaţiile au apărut în presă, după de jurnaliştii au pus mâna pe un document al autorităţilor germane. Dacă bănuielile se vor confirma, producătorii de bere riscă să fie amendaţi cu sute de milioane de euro.
Conform publicației Der Spiegel, cartelul era condus de cei mai mari producători germani de bere, în frunte cu Bitburger, deținatorul marcii Paulaner. Greii industriei erau cei care tăiau și spânzurau. Marii producători de bere se întâlneau la diferite evenimente dedicate industriei, iar la sfârșitul acestora se reuneau în ședințe restrânse în camere de hotel cu ușile închise unde puneau la cale creșteri de prețuri, chiar daca situația din piață nu impunea. După ce era luată decizia, aceasta era comunicată telefonic și către jucatorii mai mici care erau obligați să o aplice.
Ancheta pe piața berii s-a concentrat inițial pe perioada 2006-2008, când se suspecta că s-ar fi făcut această înțelegere. Însă ancheta s-a extins. Strânși cu ușa, cei implicați au început să facă dezvăluiri și astfel s-a ajuns la un document de peste 100 de pagini care dezvăluie un fenomen uriaș.
Este totuși greu de descâlcit această afacere dat fiind specificul pieței berii din Germania. Multinaționalele, cele care domină piețele, sunt mai puțin prezente. Există câțiva jucători răsăriți, dar piața este variată. Sunt peste 1.300 de producători, cu venituri de aproape 8 miliarde de euro pe an. Și când piața este fărâmițată, cartelurile sunt mai greu de constituit.