„Contribuabilul persoană fizică va putea consulta online situația lui fiscală. Despre ce informații vorbim: de soldul obligațiilor neachitate, de decizia de impunere, nota privind obligațiile de plată și multe informații despre cum se poate face această plată online și informații despre CAS-ul declarat de angajatori. Avem în vedere ca din 2015 să extindem acest program în toată țara”, a spus Ioana Petrescu, ministrul Finanţelor.
„Vedeti că nu există bancomate și plata cu cardul în Administrațiile Financiară, ceea ce probabil ar fi cel puțin la fel de eficent. Imediat am întrebat-o pe doamna ministru, și mi-a zis că în 10 zile o să veniți cu ordonanța și acordul”, a completat Victor Ponta, premierul României.
Aplicația „Spațiu privat virtual” este disponibilă de astăzi, 15 septembrie, de la ora 16:00, aici.
Pentru a se înregistra în sistem, contribuabilii trebuie să completeze pe site-ul ANAF datele personale şi numărul deciziei de impunere. Surpriză însă. Acest document îl primesc doar persoanele care au mai multe surse de câştig sau venituri din activităţi independente. Angajaţii cu un singur loc de muncă trebuie să facă încă un drum la Fisc.
„În acest caz trebuie să folosim cealaltă formă de înregistrare, cu prezentare la ghișeu”, spune Adrian Popescu, director ANAF.
Contribualii au 10 zile la dispoziţie ca să ajungă la ghişeul Fiscului şi să primească un cod de acces.
Însă, cei care se află în alt loc decât în București și Ilfov mai au de așteptat. Începând cu 2015 promit autoritățile că vor extinde acest sistem în toată țara. Tot atunci sistemul va fi accesibil atât persoanelor fizice, cât și juridice, în mod gratuit. În acest moment, persoanele juridice au acces la informațiile de la ANAF în baza unei semnături electronice ce are un cost de 50 de euro.