Dan Șova reclamă la DNA dispariția contractului cu Bechtel

Data publicării:
dan sova RESIZE-Mediafax Foto-Marius Dumbraveanu-1

FOTO: MEDIAFAX

Autoritățile, care au reziliat contractul cu Bechtel anul acesta, au făcut publice niște anexe la contract, încheiate după anul 2004.

Contractul cu Bechetel a fost semnat în 2003, când șeful guvernului era Adrian Năstase.

Declarația lui Dan Șova potrivit căreia nu este de găsit originalul contractului inițial cu Bechtel a stârnit, la vremea respectivă, o serie de controverse.

Premierul îl sfătuise să reclame la Parchet lipsa contractului original.

Departamentul pentru Marile Proiecte de Infrastructură a depus o plângere la DNA în care reclamă neglijență în serviciu privind protecția informațiilor clasificate. În plângere se afirmă că această neglijență ar putea produce pagube României care să depășească un milion de euro.

Procurorii DNA vor trebui să stabilească cine se face vinovat de pierderea contractului, întrucât plângerea nu vizează o persoană sau o instituție anume.

Prim-vicepreşedintele PDL Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, a anunţat la 7 august că a depus plângere penală la Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție împotriva ministrului Dan Şova, acuzându-l că ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003 pentru a-l apăra pe fostul premier.

Cea mai scumpă autostradă

Anterior, Şova a susţinut că desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit, la Ministerul Transporturilor, varianta originală. În replică, Boagiu a susţinut că documentul se află la etajul 2, camera 58.

Între timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.

Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...