Transformarea unui Duster în Terrano va presupune modificări minimale, pentru că scopul este de a păstra costurile cât mai jos. Dar în același timp e nevoie și de o identitate de marcă. Practic Dusterul va primi o grilă de Nissan care să-i strige numele japonez.
Și cu toate modificările minimale, Nissan Terrano va costa cu 1300 de dolari mai mult decât un Duster, scrie presa indiană. Nu e vorba de costuri suplimentare, ci de înțelegerile dintre producători. Renault și Nissan au un acordat prin care cel care împrumută un model de la celălalt, îl vinde mai scump decât originalul. Înțelegerea a funcționat și în sens invers, modelele Micra şi Sunny de la Nissan au fost produse de Renault ca mărcile proprii Pulse şi Scala, însă mai scumpe decât corespondentele.
Brandul Nissan este mai puternic decât Renault pe piaţa din India și acesta este argumentul solid pentru rebotezarea Duster. Nissan vrea să relanseze modelul Terrano, apărut iniţial în anii '90 şi comercializat până în 2006. Şi alte modele ale Nissan au purtat numele Terrano. Printre acestea, se numără generaţiile mai vechi de SUV-uri Mistral, Pathfinder şi Juke.
Renault și Nissan în alianță din 1999. Grupul francez deține 43% din Nissan, iar niponii au 15% la Renault.
Succesul Daciei Duster pe piaţa europeană a stârnit interesul americanilor care se întreabă când vor avea şi ei un model similar - robust şi ieftin, scriu blogerii. Dacia Duster sau alte modele similare nu va ajunge prea curând pe piaţa americană. Şi chiar dacă aceste SUV-uri compacte ar fi exportate în America, preţul accesibil nu s-ar menţine. SUA au reglementări diferite, iar transportul de la fabricile din Brazilia, România şi Rusia către piaţa nord-americană ar fi mai costisitor.