Contracte ale mai multor drumuri naţionale, în pragul rezilierii

Data publicării:
autostrada facebook cnadnr 17 12 2015-1

CNADNR, care are 2.700 de muncitori, vrea să intre pe piaţa construcţiilor. Primele proiecte sunt consolidarea şoselei ocolitoare a Sucevei şi repararea autostrăzii Cunţa-Sălişte.

„În orice moment vom putea lua decizia ca finalizarea lucrărilor să fie realizată în regie proprie şi să reziliem contractele cu aceştia (constructorii – n.r.)”, spune Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.

În pericol este contractul pentru modernizarea şoselei care leagă Târgu Jiu de Piteşti, pe ruta Drăgăşani. Şi constructorul care lucrează la repararea drumului dintre Câmpulung şi Braşov ar putea fi alungat de pe şantier. „Mai ales de la Fundata, spre coborârea în judeţul Argeş, este destul de rău, numai denivelări”m spune unul dintre şoferii care foloseşte frecvent această rută.

Un alt contract care ar putea fi reziliat este cel pentru cei 16 kilometri de centură ai oraşului Rădăuţi. Valoarea acestuia este de 100 de milioane de lei.

Iar acolo unde se poate, pe şantier vor intra angajaţii CNADNR ca să termine treaba. Aşa se va întâmpla pe centura Sucevei. În acest moment, doar pe 5 din cei peste 12 kilometri din şosea, între Șcheia si Pătrăuţi, se poate circula. Restul este construit în proportie de 85% iar şantierul este blocat de trei ani. Şefii de la Drumuri spun că şi lucrările au fost prost făcute şi trebuie acum consolidate.

Materialele folosite nu sunt de calitate, lucrările executate, de asemenea, nu sunt de calitate. Acea expertiză impune o serie de lucrări de consolidare. Pentru a câştiga timp am dat colegilor mei să facem proiectarea de consolidare în regie proprie. Planul este ca cel târziu în luna mai să se intre cu acele lucrări de consolidare”, spune Cătălin Homor.

Repararea tronsonului dintre Cunţa şi Sălişte, parte a autostrăzii Orăştie-Sibiu este, însă, marea încercare pentru cei de la CNADNR. Lucrările vor fi făcute de angajaţii din regionalele Cluj şi Braşov şi ar trebui să se încheie în vară.

„Eu până nu rezolv problemele de alunecări de teren, de drenare a apelor, şi eliminarea acestui pericol de a veni peste autostradă dealurile, eu nu mai pot să o dau în funcţiune”, spune Mihai Başulescu, fost director general al CNADNR şi unul dintre cei care critică planurile actualei conduceri.

Pe cei 22 de kilometri de şosea de mare viteză nu se mai circulă din septembrie anul trecut.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...