Mai puţine hârtii la Fisc şi mai puţină bătaie de cap pentru plătitorii de taxe. De la începutul anului viitor, funcţionarii ANAF de la ghişee nu vor mai primi pe hârtie declaraţiile care pot fi depuse online. Şi ca să testeze ideea, Fiscul a făcut un experiment în Bucureşti. Rezultatul a fost că românii, care se plâng de birocraţie, nu sunt dispuşi să renunţe la hârtii.
Dragoş Doroş, preşedintele ANAF: „Am făcut un experiment în Bucureşti şi nu le-am mai primit, în iulie, pe hârtie. Ştiţi care a fost rezultatul? Că nu s-au mai depus. Asta nu e bine. E vorba de un tradiţionalism, de o inerţie.”
La un eveniment organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României oamenii de afaceri au propus ca Ministerul Finanţelor şi Fiscul să-şi modernizeze şi site-urile. Patronii spun că pierd ore întregi din cauza unui cod de verificare pe care bazele de date ale Finanţelor îl cer de fiecare dată când afişează situaţia unei firme.
Cristi Rusu, reprezentantul unei companii: „Să stăm să facem 10.000 de interogări pentru fiecare partener este o muncă titanică.”
Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României: „Aceşti custozi ai bazelor de date, care până la urmă sunt instituţii ale statului, nu comunică între ei, nu au interoperabilitatea aceasta pe linie de IT. În 2016, mi-e destul de greu să înţeleg.”
Oficialii ANAF vin cu promisiuni.
Ionuţ Mişa, şeful Direcţiei Mari Contribuabili din ANAF: „Gândim în viitor, prin intermediul adreselor de mail, crearea unei reţele şi să comunicăm chiar şi video.”
Reprezentanţii Fiscului par să fi ajuns la concluzia că vorba bună e mai eficientă decât pedeapsa, aşa că acum încearcă să comunice mai bine, în speranţa că asta îi va ajuta să strângă mai repede, mai mulţi bani de la contribuabili.