„Nu vă lăsați copiii pe Roblox”: Avertismentul pentru părinți, lansat de CEO-ul și creatorul platformei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Părinții care sunt îngrijorați de faptul că copiii lor sunt activi pe Roblox nu ar trebui să-i lase să-l folosească, a spus directorul executiv și creatorul giganticei platforme de jocuri David Baszucki. Acesta a acordat un interviu pentru BBC, în contextul intrării în vigoare a legii privind siguranța online în Marea Britanie.
Deși co-fondatorul și CEO-ul David Baszucki a insistat că Roblox este vigilent în protejarea utilizatorilor săi și a subliniat că „zeci de milioane” de oameni au „experiențe uimitoare” pe platformă, când a fost întrebat care este mesajul său pentru părinții care nu își doresc copiii pe site, acesta a spus: „Primul meu mesaj ar fi, dacă nu ești confortabil, nu-ți lăsa copiii să fie pe Roblox”. „Am întotdeauna încredere în părinți să ia propriile decizii”, a spus el pentru BBC News într-un interviu exclusiv.
Roblox, cu sediul în SUA, este una dintre cele mai mari platforme de jocuri din lume, cu mai mulți utilizatori lunari decât Nintendo Switch și Sony PlayStation la un loc. În 2024, a avut în medie peste 80 de milioane de jucători pe zi – aproximativ 40% dintre ei sub vârsta de 13 ani. Vastul său imperiu include aproximativ 40 de milioane de jocuri și experiențe generate de utilizatori.
În Marea Britanie, Legea privind siguranța online, care intră în vigoare în aprilie, are legi stricte pentru toate firmele de tehnologie care vizează în mod special protejarea copiilor de daunele online.
Baszucki spune că rămâne încrezător în instrumentele de siguranță ale Roblox și insistă că face mai mult decât atât pentru a-și menține utilizatorii în siguranță.
„În companie avem atitudinea că orice incident rău, chiar și doar un incident rău, este prea mult”, spune el. „Urmărim hărțuirea, filtrăm toate astfel de lucruri și aș spune că în culise, analiza continuă până, dacă este necesar, la forțele de ordine”.
Jucătorii care aleg să nu afișeze ceea ce el numește „civilitate” se pot confrunta cu pauze temporare și interdicții mai lungi, iar Roblox pretinde că analizează toate comunicările care trec între membrii de pe platformă, folosind tot mai mult sisteme AI mai avansate și alte tehnologii pentru a face acest lucru și orice lucru semnalat este trimis pentru investigații suplimentare.
În noiembrie anul trecut, copiilor sub 13 ani li s-a interzis să trimită mesaje directe și, de asemenea, să joace în „experiențe Hangout”, care include un chat între jucători.
Cu toate acestea, BBC a reușit să creeze două conturi false, unul de 15 ani și unul de 27 de ani, pe dispozitive neconectate și să facă schimb de mesaje între cei doi. În timp ce filtrele au surprins încercările de a muta în mod deschis conversația pe o altă platformă, s-au găsit modalități simple de a reformula cererile în altă parte și de a face sugestii pentru a juca mai multe jocuri pentru adulți.
Când BBC i-a arătat șefului Roblox aceste constatări, el a susținut că exemplul a evidențiat siguranța comparativă a Roblox: că oamenii au simțit că trebuie să ducă un conținut care ar putea încălca regulile Roblox către alte platforme.
„Nu acceptăm nici un tip de partajare a imaginilor pe propria noastră platformă și ne veți vedea, cred, că ajungem din ce în ce mai mult, cu mult dincolo de legea pregătită cu privire la acest tip de comportament”, spune dl Baszucki.
El admite că există un echilibru delicat între încurajarea relațiilor de prietenie între tineri și blocarea oportunităților pentru ei le dăunează, dar spune că este încrezător că Roblox le poate gestiona pe ambele.
„Un lucru care este cu adevărat important pentru felul în care facem lucrurile aici, este că nu ține doar de titlul experienței, ci și de conținutul experienței”, spune el.
Baszucki a fondat platforma împreună cu Eric Cassel în 2004 și a lansat-o publicului în 2006 – cu un an înainte de apariția primului iPhone Apple, care anunța începutul erei smartphone-urilor. Acesta își descrie sinele mai tânăr ca fiind „mai puțin un jucător și mai mult un inginer”, iar prima companie a perechii a fost un furnizor de software educațional numit Knowledge Revolution. Dar ei au observat curând că copiii nu foloseau produsul doar pentru a-și face temele.
„Au vrut să joace și să construiască lucruri. Tinerii făceau case sau nave sau peisaje și voiau mai mult, iar toată această învățare a fost germinarea Roblox”, spune el.
Numele Roblox a fost o combinație de cuvinte „robot” și blocuri” – și așa a rămas. Platforma a crescut rapid în popularitate și au existat, de asemenea, semne de avertizare timpurii cu privire la problemele sale viitoare.
Cassel a observat că unii jucători nu se comportă întotdeauna într-un mod „civilizat”, la câteva luni după lansare, își amintește Baszucki. El spune că rădăcinile construirii unui „sistem de încredere și siguranță” au început, prin urmare, „foarte, foarte devreme” și că în acele zile erau patru persoane care acționau ca moderatori de siguranță.
Dar, în ciuda faptului că a atras numere decente, un an mai târziu, când firma și-a lansat moneda digitală Robux, a început cu adevărat să câștige bani. Jucătorii cumpără Robux și îl folosesc pentru a cumpăra accesorii și a debloca conținut. Creatorii de conținut primesc acum 70% din taxă, iar magazinul funcționează cu prețuri dinamice, ceea ce înseamnă că articolele populare costă mai mult.
Baszucki spune că a existat o oarecare rezistență inițială în rândul echipei de conducere pentru ca Roblox să devină mai mult decât un hobby pentru jucătorii săi, odată cu introducerea unei economii digitale. Robux a rămas, iar firma valorează acum 41 de miliarde de dolari.
Prețul acțiunilor sale a fluctuat de când a devenit public în 2021, dar, în general, acțiunile Roblox valorează cu aproximativ o treime mai mult decât erau acum șase luni, la momentul redactării acestui articol. La fel ca multe companii mari de tehnologie, valoarea sa a atins apogeul în timpul Covid, când blocarea însemna că milioane de oameni se aflau în interior.
Baszucki compară experiența sa de a construi Roblox cu modul în care Walt Disney ar fi putut simți creațiile sale. El își descrie meseria ca „un pic ca și cum a avut ocazia pe care a avut-o cu mult timp în urmă, când proiecta Regatul Magic”, și se concentrează pe evoluția continuă a Roblox într-o experiență în stil Metaverse, în care oamenii își desfășoară viața de zi cu zi într-o lume virtuală, sub formă de avatar.
De asemenea, au fost publici în ambițiile lor de a atrage în cele din urmă 10% dintre jucătorii din lume. Solicitat să descrie Roblox, acesta a spus: „Viitorul comunicării”. Jocurile lui preferate sunt Natural Disaster Survival și Dress to Impress.
Editor : M.I.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.