Proiect. Cum vor fi recunoscute restaurantele amendate de Protecția Consumatorului
Data publicării:
Autorităţile vor să-i pedepsească mai aspru şi mai repede pe administratorii de restaurante care vând mâncare stricată. Şi, în acelaşi timp, să-i avertizeze pe turişti care sunt localurile cu probleme, ca să nu mai calce în cele.
Un proiect elaborat de ANPC prevede posibilitatea ca cei nemulțumiți de serviciile oferite să poată reclama acest lucru la 112. O altă propunere este ca pe ușa restaurantelor amendate de Protecția Consumatorului să fie puse afișe care să anunțe acest lucru.
„Vrem ca pe ușa de intrare în restaurant, atunci când acel restaurant sau unitate de alimentație publică a fost sancționată contravențional, să existe o informare pentru consumatori ca în acel loc s-au găsit anumite abateri și care sunt”, a spus directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, Paul Anghel.
„Absolut toate restaurantele găsite cu probleme au fost date publicității, numele acestora au fost deferite și problemele găsite și inclusiv amenzile date”, a adăugat el.
Pe de altă parte, Paul Anghel spune că doar 10% dintre companiile verificate au probleme.
„E un procent destul de mic. Normal, în fiecare an s-a întâmplat să ne șocheze ori de câte ori găsim produse neetichetate sau expirate de 2-5 luni. Le oprim de la comercializare și se duc la distrugere”, a mai spus Paul Anghel.