În România, la Wizz Air şi Blue Air, bagajul de mână încă mai este gratuit. Restul opţiunilor costă. Iar unii pasageri se plâng de faptul că, zborurile low-cost sunt mai scumpe decât par. Însă companiile care efectuează aceste curse spun că, de fapt, pasagerii lor sunt mai liberi decât cei ai companiilor de linie.
Frontier Airlines este cea mai recenta companie low-cost americană care taxează bagajele de mână ale pasagerilor. Singurul bagaj gratuit ramâne cel suficient de mic cât să încapă sub scaun. Dacă această taxă pe bagajele de mână va fi adoptată şi de operatorii low-cost din Europa rămâne de văzut.
Totuşi, companiile aeriene spun că aceste costuri suplimentare sunt de fapt mai multe opţiuni suplimentare. Cu alte cuvinte, pasagerii primesc dreptul de a refuza acele servicii de care nu au nevoie şi care, în cazul unui zbor de linie sunt incluse în preţul biletului fie că pasagerul vrea sau nu.
Însă, chiar dacă are toate opţiunile incluse în bilet, o cursă de linie poate fi mai ieftină decât una low-cost cu toate serviciile suplimentare cumpărate.
De exemplu, un zbor de linie între Bucureşti şi Madrid, dus întors rezervat astăzi pentru luna august costă 380 de euro. La o companie low-cost, doar biletul şi nimic mai mult costă cu 50 de euro mai puţin. Pasagerul zborului low cost are apoi la dispoziţie o întreagă serie de opţiuni mai ieftine sau mai scumpe.
Îşi poate face check-in în aeroport, pentru 20 de euro. Sau îl poate face gratuit pe internet. Îşi poate lua cu el un bagaj mare pentru cel puţin 40 de euro. Sau îşi poate lua un bagaj mic gratuit. Îşi poate selecta locul dorit cu 16 euro, iar cum avioanele companiilor low cost sunt destul de înghesute, pasagerul poate opta cu 20 de euro pentru mai mult spaţiu pentru picioare. Iar dacă i se face foame în timpul zborului poate da 6 euro pe un sandwich şi un suc, 12 euro dacă i se face foame şi la zborul de întoarcere.
Adunate, toate aceste servicii suplimentare costă aproape 110 euro ceea ce face ca zborul low-cost să fie cu 60 de euro mai scump decât unul de linie.
Însă operatorii low-cost merg pe ideea că majoritatea pasagerilor nu îşi doresc nici mâncare în timpul zborului, nici mai mult spaţiu pentru picioare şi nici locuri la fereastră. Pur şi simplu vor să ajungă la destinaţie cât mai ieftin posibil.