Inditex, compania care deține lanțul de magazine Zara, a anunțat că vânzările online pentru luna aprilie au crescut masiv – cu 95% - în condițiile în care magazinele fizice au fost închise ca urmare a restricțiilor impuse pentru combaterea noului coronavirus, relatează BBC. Chiar și în aceste condiții, pierderile au fost semnificative - de peste 2 miliarde de euro. În plus, 1000 de magazine mici vor fi închise.
Reprezentanții companiei mai spun că se așteaptă că o parte din această schimbare în volumul vânzărilor să fie permanentă. În 2022, un sfert din vânzări ar urma să fie făcute online, în creștere de la 14% în 2019.
Chiar și cu aceste creșteri, compania a înregistrat primele sale pierderi – vânzările totale au scăzut la 3.3 miliarde de euro față de 5.9 miliarde în aceeași perioadă din 2019.
„Carantina a accelerat tendințele existente, forțând retailerii să accepte că era digitală a început”, a spus Sophie Lund-Yates de la Hargreaves Lansdown. „Zara lucra deja spre îmbunătățirea capabilităților lor online, însă carantina a grăbit acest proces”, a completat ea.
Inditex mai spune și că va cheltui 900 de milioane de dolari pe an pentru următorii trei ani pentru a deschide magazine mai mari și centralizate dar și pentru dezvoltarea platformei sale online. În același timp, va închide 1000 de alte magazine mai mici.