România este un pariu câştigător pentru companiile aeriene low cost. Blue Air, Ryanair şi Wizz Air au transportat împreună patru milioane şi jumătate de pasageri în prima jumătate a acestui an, în creştere cu 37 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ultima perioadă operatorii low cost au avut o strategie de expansiune rapidă în România. Au înfiinţat baze noi pe aeroporturi, au mărit numărul rute externe şi au început să efectueze şi zboruri interne. În acelaşi timp, problemele cu terorismul din alte ţări au adus mai mulţi turişti în România. Ceea ce înseamnă că operatorii de zbor nu numai că au transportat mai mulţi români în străinătate ci, în acelaşi timp, au adus mai mulţi străini în România.
Operatorii de zbor low-cost au ales un moment propice pentru extinderea activităţii lor în România. Drept dovadă numărul pasagerilor transportaţi de Blue Air, Ryanair şi Wizz Air a crescut cu aproape 40% în prima jumătate a anului, arată date citate de Wall-Street.ro.
Înseamnă că rutele noi lansate dinspre şi înspre România au reuşit să genereze traficul scontat. Numai Wizz Air a lansat şase rute noi anul acesta. Wizz este în prezent cea mai mare companie aeriană din România, reuşind să depăşească la numărul de pasageri şi operatorul de stat, TAROM. De curând WizzAir a anunţat că vrea să ajungă până la finalul anului la un număr record de pasageri transportaţi în România, 6 milioane. Al doilea mare operator low-cost, Blue Air, încă nu a reuşit să depăşească TAROM, la numărul de pasageri, dar a depăşit compania de stat la numărul de avioane.
În plus, Blue Air a fost primul care a atacat monopolul celor de la TAROM pe cursele interne. Podiumul low-cost din ţara noastră este completat de Ryanair. Compania irlandeză a reintrat în curând în România.
Şi ca să îi prindă din urmă pe cei de la Blue Air şi de la Wizz Air a început să pună în practică o strategie agresivă de expansiune, bazată pe bilete ieftine şi rute din ce în ce mai variate.
Însă Blue şi Wizz nu s-au lăsat mai prejos şi au lovit de asemenea în preţul biletelor.
Iar când operatorii low-cost se bat în oferte, cei de la TAROM trebuie să ţină la rândul lor pasul. Compania aeriană de stat şi-a ieftinit de asemenea bilete. Nu a reuşit să atragă în prima jumătate a anului mai mulţi pasageri decât anul trecut, dar nici nu a pierdut.
Companiile aeriene au fost ajutate de kerosenul ieftin să îşi ieftinească biletele. Iar o recentă statistică realizată de GoEurope arată că România are cele mai ieftine zboruri interne din Europa, doar 7 euro pe suta de kilometri parcurşi. Însă companiile au oferte speciale şi pe zborurile externe. Iar biletele mai ieftine, combinate cu o efectele creşterii economice au făcut ca cererea pentru zborurile interne şi externe să crească. În acelaşi timp, INS arată că în primele şapte luni ale anului au intrat în ţară 5,7 milioane de străini, cu aproape 13% mai mulţi decât. Cei mai mulţi dintre ei continuă să vină în România pentru afaceri sau pentru tratamente medicale mai ieftine. A crescut însă şi numărul turiştilor de peste hotare speriaţi de ameninările teroriste din alte ţări. Însă pentru companiile aeriene scopul vizitei este irelevant câtă vreme numărul pasagerilor creşte.