Werner Wolff a lansat un șir de acuze impotriva liniilor aeriene low-cost care operează în România, fără a se mărgini la acestea. Criticile privesc și aeroportul Otopeni.
Foto: Șeful Tarom, Werner Wolff, provine din industria automobilelor
Într-un interviu acordat publicației DC News Werner Wolff a acuzat faptul că liniile aeriene low-cost beneficiază de ajutoare acordate de aeroporturi și că aeroportul Otopeni practică tarife mai mari chiar decât cele de la Istanbul.
"Eu nu am văzut la altcineva să plătească mai mult. Pot să spun că noi pe aeroportul din Otopeni avem chirii mai mari decât în altă parte, ca vobrim de Istanbul sau alte aeroporturi din străinătatre", completează Wolff.
Privitor la liniile aeriene low-cost el a spus: "au complet alte condiţii de operare decât Tarom care este compania naţională. Mă refer la Wizz Air, Ryanair, care intră, îşi mănâncă acea subvenţie şi apoi dispar. Vedem acum o mutare interesantă: la început de an, cand nu am vrut să intru în polemica lansată atunci, Wizz Air, care se pregătea şi spunea declarativ, într-o zi care era, să spunem mai sensibilă pentru naţiunea română, în care câţiva ciudaţi au pus un steag al secuilor pe ambasada României în Budapesta, urmată imediat de declaraţia domnului Varadi (Joszef Varadi, CEO Wizz Air - n.red.) care spunea că el este pregătit să înghită Tarom, acum se retrage din Romania, de pe rutele interne şi de pe multe alte rute. E clar că au stat la pândă şi ei, dar lucrurile astea sunt concertate şi cred că undeva chiar şi un pic politic folosite pentru a ne da în cap şi a ne distruge acea identitate din anul Centenarului", a spus Werner Wolff.
La începutul acestui an Varadi, CEO Wizz Air, spunea că este doar o chestiune de timp până când Tarom va dispărea de pe piaţă. El adăuga că Wizz Air are chiar un plan, nu tocmai nou, dacă acest lucru se întâmplă.
Dincolo de intervenția lui Wolff la nivelul liniilor aeriene românești există anumite nemulțumiri. Șefi ai acestora afirmă că liniile aeriene low-cost nu plătesc nicio taxă în România (nici măcar TVA) din cauza faptului că nu sunt înregistrate aici.
Oficiali ai unui aeroport românesc au declarat sub protecția anonimatului că tarifele percepute aeronavelor de către aeroporturi sunt identice indiferent dacă e vorba de linii aeriene obișnuite sau de low-costuri. Tarifele diferă doar dacă liniilor li se pun la dispoziție terminale low-cost și atunci și taxele percepute pe pasager sunt mai mici. Practicile nu sunt însă de întâlnit la Otopeni căci aici numărul porților de îmbarcare este insuficient. In aceste cazuri însă și serviciile oferite de către aeroport liniei aeriene sunt inferioare calitativ. Oficiali ai industriei confirmă faptul că tarifele de pe Otopeni/Henri Coandă sunt mari.