Un băimărean specializat în săpunuri naturale a cumpărat brandul Cheia și produce la Baia Mare pentru piața internă și pentru export celebrul săpun asociat cu perioada comunistă. Prețul la export al produsului realizat doar din ingrediente naturale este piperat, respectiv în jur de 14 lire sterline. Pe piața românească acesta pornește de la cinci lei.
Sursa foto: sapunulcheia.ro
Cu investiţii de 170.000 de euro şi opt angajaţi, Alin Laslo, noul proprietar al mărcii de săpun Cheia a ajuns în patru ani să exporte în opt ţări europene, iar acum se pregăteşte intens pentru Australia, potrivit unui articol Economica.net.
Până să preia brandul Cheia, Alin Laslo fabrica în localitatea sa de baștină, Baia Mare, săpunuri „eco”. Brandul preluat și resuscitat de el, Cheia, a fost fabricat la Apolo din Galați până în 2009. La punctul de vârf fabrica gălățeană avea 2.000 de angajați.
Alin Laslo povestește: ”În 2012, poate din nostalgie, cu acceptul posesorului mărcii, relansăm producţia, cu reţete îmbunătaţite, fără restricţii la ingrediente şi limite de preţ. Specializăm săpunul la fel ca Braustein, îl producem la fel ca în perioada interbelică fără a expune ingredientele surselor termice, introducem ingrediente moderne încât sa avem garanţia ca Săpunul Cheia al secolului XXI este cel mai calitativ săpun Cheia existent vreodată. Şi fiindca pe vremea lui Ceauşescu era un săpun accesibil oricui, chiar in concept natural lucrat în casă manual, ne dorim prin preţul susţinut de calitatea 100% săpun să-l adresăm consumului de masă”. Fabrica Apolo a fost înființată ca steanerie și săpunerie la 1886 de către industriașul Lippa Braunstein.
În 2016, cei opt angajaţi care produc cam 1.500 de săpunuri pe zi, au adus cifra de afaceri a Dakidakodea Distribution la 120.000 de euro, din care circa 25% s-au transformat în profit. În cei patru ani de funcţionare, Cheia a intrat pe pieţe ca Germania, Franţa, Elveţia, Norvegia, Spania , Italia. În Anglia şi Irlanda, noul săpun tradiţional românesc, cum îl poziţionează producătorul, se vinde ca produs de lux, prin intermediul unui lanţ de magazine naturiste, cu 14 lire sterline bucata.
În România, acelaşi săpun se vinde cu preţuri cuprinse între 5 lei şi 14 lei bucata. Circa 40% din cifra de afaceri a firmei este asigurată de export.
Săpunul este realizat doar cu ingrediente naturale. Spre exemplu, un sortiment al săpunului care are un preț de 14 lei pe piața românească conține drept ingrediente mixt de unturi, ulei de palmier și ulei de cocos saponificate în 27% lapte de bivoliță și ulei aromatic.