Un salariat Lidl a generat în 2016 un profit net de peste 11.300 de euro. In top urmează angajații Kaufland.
Având unele dintre cele mai mici salarii din economie, foarte apropiate de salariul minim, angajaţii marilor reţele comerciale alimentare au adus în 2016 angajatorilor lor profituri nete de peste 10.000 de euro pe an fiecare, potrivit Economica.net. Cei mai mulţi bani i-au făcut angajaţii grupului Schwarz, Lidl şi Kaufland.
Discounterul german Lidl, al treilea cel mai mare lanţ de magazine din România după cifra de afaceri din 2016, este retailerul cu cei mai ”harnici” salariaţi. Din calculele realizate pe baza informaţiilor Ministerului de Finanţe, un angajat Lidl a generat anul trecut pentru companie, în medie, un profit net de peste 51.000 lei (11.345 euro la un curs mediu de 4,5 euro pentru un leu).
În cazul Kaufland, cifrele aferente anului trecut indică faptul că un salariat al retailerului a generat, în medie, un profit net de peste 46.400 lei (în jur de 10.300 de euro). În urmă cu cinci ani, spre exemplu, un angajat Kaufland producea în medie un profit net de aproximativ 3.550 de euro (aproximativ 16.000 de lei pe an).