Dacia avansează pe piaţa auto din Uniunea Europeană - la 11 luni a reuşit un salt de 13,5% şi le-a luat faţa unor constructori precum Nissan, Kia şi Seat. Şi e o creştere extrem de importantă, pentru că vine pe o stagnare a pieţei. Sunt norme mai dure privind poluarea și vanzarile tuturor producătorilor au frânat brusc pe sfârșitul trimestrului 3, începutul trimestrului 4. Dacia rămâne atractivă pentru că este extrem de competitivă ca preț. Costurile de producție sunt mici la ambele uzine - și la Mioveni și în Maroc. Rămâne o mașină la mare căutare și un important pilon de creștere în Eruopa pentru francezii de la Renault.
Înmatriculările Dacia au crescut în blocul comunitar între ianuarie şi noiembrie până la aproape 480 de mii de autoturisme. A reuşit astfel să ia faţa colegului de alianţă Nissan, dar şi celor de la Kia şi Seat. Faţă de 2017, Dacia a înregistrat o creştere a înmatriculărilor cu 13,5%. Iar cota de piaţă în Uniunea Europeana a urcat de la 3 % la 3,4%. Dacia a devenit un brand puternic al grupului Renault pe piaţa europeană şi este responsabil de 32% din vânzările grupului mamă în Uniunea Europeana după primele 11 luni.
Majoritatea maşinilor sunt vândute în Europa, dar modelul de la Mioveni ajunge, sub sigla Renault, şi în America Latină, Rusia, Africa şi Orientul Mijlociu.
Uzina românească a produs până în noiembrie 311 mii de unităţi, departe de nivelul vânzărilor din Europa. Producţia este acoperită din ce în ce mai mult de fabricile din nordul Africii.
Datele la 11 luni arată că europenii preferă maşinile germane. Topul realizat pe Uniunea Europeană e condus de constructorul auto Volkswagen, cu peste 3,2 milioane de maşini înmatriculate, urmat de Peugeot Citroen şi Renault. În procente, Renault a raportat o creştere a vânzărilor de două procente şi jumătate după primele 11 luni, în vreme ce Peugeot Citroen a realizat un salt de peste 36%.
România e pe locul 16 în Uniunea Europeană ca dimensiune a pieţei, cu un volum de 121 de mii de autoturisme noi înmatriculate în primele 11 luni. E, însă, o creştere cu 24% faţă de anul trecut. În total, în Uniunea Europeană, în primele 11 luni, au fost înmatriculate peste 14 milioane de autoturisme noi. E însă o creştere cu doar 0,8% faţă de anul trecut. Avansul a fost limitat de intrarea în vigoare a unor noi norme de poluare mai dure, din septembrie.