Industria nu stă pe roze peste tot în vestul ţării. Hunedoara, deşi e la o aruncătură de băţ de graniţă, are un parc industrial gol-goluţ. Nicio companie nu s-a arătat interesată să producă ceva acolo. Aşa că autorităţile pregătesc deja un plan B: parcul industrial să fie transformat în parc tematic.
10 milioane de euro - bani de la primărie şi de la Bruxelles. Atât a costat parcul industrial de la marginea Hunedoarei. Au fost ecologizate 20 de hectare de teren care au aparținut combinatului siderurgic de acolo, au fost amenajate 49 de parcele a câte 4.000 de metri pătrați și a fost construit un sediu administrativ de 3.200 de metri pătrați.
Potrivit proiectului, parcul industrial trebuie să găzduiască firme de consultanţă, proiectare şi ateliere de confecţii. Însă nimeni nu s-a arătat interesat.
Aşa că, la nici jumătate de an de la înfiinţarea parcului, primarul vrea să treacă de la industrie la turism. A cerut Agenției de Dezvoltare Regională să transforme destinația parcului într-un loc de agrement, pentru turiștii care ajung la Castelul Corvinilor.
Agenţia nu a fost de acord cu solicitarea, „deoarece se încalcă prevederile cererii de finanțare și condițiile contractuale”.
Pentru a nu fi nevoite să returneze banii primiți de la Bruxelles, în următorii cinci ani autorităţile locale trebuie să convingă investitorii să vină în parcul industrial. Problema este că nu e primul parc industrial al Hunedoarei, ci al doilea. Mai mult, oraşul e la o aruncătură de băţ de Deva care a reuşit să devină pol al industriei de componente auto. Primarul însă e convins că noul parc industrial poate face faţă competiţiei, deşi realitatea pare să-l contrazică.
Dan Bobouțanu, primar Hunedoara: „În primul și în primul rând nu platesc chirie. Faptul că ai drum de acces, faptul că ai canalizare, apă curentă, curent electric, tot ceea ce ține de un parc industrial, eu zic că este un plus”.
În complexul cu niciun birou ocupat firmele şi-ar plăti doar utilităţile în primii cinci ani, însă alte parcuri industriale au în plus şi beneficii fiscale. Au şi infrastructură mai bună. Hunedoara e traversată de un drum judeţean, e aproape de un drum european însă lucrările la autostrada din zonă, Lugoj-Deva, s-au blocat în mod repetat. Nevoie de noi investitori ar fi. Ultimele date statistice disponibile arată un şomaj de 6,6% în Hunedoara, mai mic decât media naţională, însă mai mare decât media regiunii de vest.