Noua strategie adoptată de retaileri. Nu mai e suficient preţul mic

Data actualizării: Data publicării:
Tokyo Named As The Most Expensive City, Osaka Follows
TOKYO, JAPAN - FEBRUARY 07: A shopper leaves vegetable shelf without buying at a supermarket on February 7, 2013 in Tokyo, Japan. A recent servey shows Tokyo as the most expensive city in the world and Osaka ranked second. (Photo by Ken Ishii/Getty Images)

De la jucării pentru copii, abţibilduri, cuţite sau electrocasnice, toate sunt folosite de retaileri în programele de fidelizare pentru a atrage tot mai mulţi clienţi. Strategia este simplă. Cumperi produse de o anumită valoare şi primeşti puncte bonus. Le poţi folosi pentru a obţine o reducere la achiziţia unor produse sau pentru unele gratis. Sistemul este folosit de zeci de ani în Germania, dar toate produsele primite la fidelizare sunt gratuite, spun specialiştii. Câstigul este unul promiţător, studiile arată că peste 40 la sută dintre clienţi cumpără mai mult pentru a beneficia de punctele bonus.

Produsele primite variază de la jucării, vase pentru bucătrie sau aparate electrocasnice mici. Este cea mai nouă strategie adoptată de retaileri, după ce lupta pentru cel mai mic preţ aproape că a egalizat costul produselor din magazine.

Valer Hancas, reprezentantul unui lanţ de magazine: „Devine încet un avantaj competiţional. Calculele vizavi de studiul de fezabilitate şi de rentabilitate sunt mult mai dure ca acum 10-11 ani când incepeam expansiunea”.

Manfred Litschka, analist retail: „Oamenii trebuie să cumpere produse oricum, întrebarea este în ce magazine să îşi cheltuiască banii. Observăm că sunt mai puţini loiali unui singur magazin, uneori fac cumpărături din cinci sau şase magazine.”

Programele de fidelizare pentru copiii au cea mai mare trecere. Unele jucarii din pluş pot fi cumpărate la preţ redus. În plus, primeşti mai mulţi magneţi cu cât valoarea produselor cumpărate este mai mare.

Retailerii români mai au încă de lucrat la programele de fidelizare, spun specialiştii. În ţări precum Germania sau Austria, produsele primite drept bonus sunt gratuite şi toate lanţurile de retail au astfel de promoţii. Efectele se văd deja, potrivit studiilor.

În 42% dintre cazuri, valoarea coșului de cumpărături a crescut, iar 13% dintre clienţi vin mai des la magazin.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Benjamin Netanyahu Foto: Profimedia
„O decizie antisemită”, acuză Netanyahu, după ce Curtea Penală Internațională a emis un mandat de arestare pe...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...