IKEA va deschide un restaurant în care clienţii îşi vor găti singuri mâncarea cu ingredientele puse la dispozţie de compania suedeză. Primul restaurant de acest gen va funcționa în Marea Britanie, începând cu sfârșitul acestei săptămâni, pentru o perioadă limitată de timp.
Noul restaurant IKEA din Marea Britanie va fi un spaţiu pentru petreceri între prieteni. Gazda va putea invita până la 19 persoane. De asemenea, tot gazda va găti mâncarea, însă va fi sub supravegherea atentă a unui bucătar.
Libertatea culinară este totuși limitată. Clienţii restaurantului experimental al companiei Ikea vor avea de ales între felurile de mâncare din meniu. Însă, IKEA promite că vor exista preparate potrivite pentru toate momentele zilei, de la mic dejun până la cină.
Restaurantul Ikea va fi inaugurat în Londra la finalul acestei săptămâni şi va funcţiona până pe 25 septembrie. Cum este deocamdată doar un experiment, mâncarea va fi gratuită pentru cei care vor fi selectaţi să ia masa acolo împreună cu prietenii lor. Însă nu este exclus ca acest concept să devină la un moment dat o afacere în sine. Mâncarea joacă un rol important pentru IKEA, chiar dacă activitatea de bază a companiei suedeze este vânzarea de mobilă.
În Statele Unite, vânzările restaurantelor din interiorul magazinelor IKEA au crescut cu 8%, de două ori mai rapid decât vânzările de mobilier. Un procent asmănător a anunţat compania şi la nivel mondial în urmă cu un an.
În România, încasările restaurantului din magazinul IKEA au avut o creştere şi mai mare, de 9,6% în anul fiscal 2014-2015. Mâncarea aduce 8% din totalul încasărilor IKEA în România. Numai hot-dog-ul de un leu a generat venituri de de aproape 800.000 de euro.
Ca să alimenteze în continuare această creştere, IKEA a decis să modernizeze localurile pe care le deţine. Inclusiv restaurantul din magazinul pe care îl are în Bucureşti a avut parte de curând de refacerea sistemului de climatizare şi economisire a energiei.
În Statele Unite, modernizarea restaurantelor din interiorul magazinelor IKEA a fost ceva mai radicală. Compania a decis să renunţe la conceptul minimalist şi să amenajeze spaţii de joacă pentru copii, spaţii pentru cei care vor să mânânce rapid precum şi spaţii asemănătoare cu cele din cafenele.