Locomotivele româneşti vor transporta minereu de fier în Peninsula Scandinavă. Compania suedeză similară CFR-ului a semnat un contract cu singura firmă din România care produce locomotive. Până în vara viitoare, două astfel de vehicule vor lua calea străinătăţii.
Pot transporta dublu faţă de una obişnuită şi au un sistem electric de economisire a energiei în timpul frânării. Pe liniile de producţie ale firmei Softronic se lucrează la foc continuu.
Locomotivele electrice ce vor ajunge în Suedia anul viitor sunt singurele din Europa de Est care recuperează energia în momentul în care frânează.
Locomotiva poate tracta până la 3.000 de tone, de două ori mai mult decât cele folosite acum în Suedia.
„Sunt motoare recuperative, care în sistemul de frânare, în loc de sistemul clasic, să transforme energia de frânare în căldură prin rezistenţe electrice, motoarele devin generatoare şi pompează curentul eletric în sistemul energetic naţional”, explică un specialist de la Softronic
Radu Zlatian, director cercetare Softronic: „Suedezii intenţionează cu locomotivele noastre să transporte minereu de fier, de undeva de dincolo de Cercul Polar, vă daţi seama că trebuie să fie condiții deosebite.”
Până în vara lui 2018, două astfel de locomotive vor ajunge în Suedia. Contractul valorează 7 milioane de euro.
Cătălin Iosub, manager de proiect Softronic: „Am semnat un contract pentru două locomotive după câteva luni, cu posibilitatea extensiei cu 5, 6, 10 pe an, ei au apreciat foarte mult acestă locomotivă.”
Mark Gardbring, reprezentant compania feroviară Suedia: „Sunt foarte bucuros că a devenit realitate această înţelegere şi să văd cum prind viaţă aceste locomotive foarte puternice pentru Suedia şi abia aştept ca pe viitor să primim şi mai multe locomotive.”
Până la suedezi, firma din Craiova a livrat 36 de locomotive în Austria, Ungaria şi Germania, una singură fiind produsă pentru România în 2011.