Probleme la Imprimeria Fiscului din Râmnicu Vâlcea, locul de unde pleacă notificările şi deciziile ANAF pentru toţi plătitorii de taxe. Imprimeria a rămas fără stocuri, iar licitaţia care ar urma să-i asigure hârtie şi alte consumabile este întârziată. În aceste condiţii, angajaţii din administraţiile fiscale judeţene preiau tipărirea documentelor, dar ar putea apărea dificultăţi în activitatea de colectare. Fostul şef al ANAF spune că dacă actele vor fi trimise cu întârziere, încasările din primele luni ale anului vor fi mai mici.
De la Imprimeria Fiscului din Râmnicu Vâlcea ar trebui să plece lunar 1 milion de scrisori către plătitorii de taxe din întreaga ţară, somaţii, notificări, decizii de impunere sau de poprire. ANAF plăteşte chiar şi 4 lei pentru o scrisoare, deci vorbim de costuri de aproape 10 milioane de euro pe an.
Ca să poată funcţiona normal, Imprimeria ANAF ar fi trebuit să aibă deja asigurate stocurile de hârtie şi consumabile pentru perioada următoare. Într-un răspuns către Digi24, oficialii ANAF spun că licitaţia pentru Imprimeria de la Râmnicu Vâlcea a fost demarată încă din luna august 2016.
Oficialii ANAF spun că până la finalizarea licitaţiei, soluţia este una singură: toate administraţiile fiscale teritoriale vor tipări şi vor trimite ele singure toate documentele către contribuabili.
Asta ar duce la o supraaglomerare pentru angajaţii din administraţiile fiscale judeţene. Aceştia trebuie să imprime şi să trimită fiecare act către contribuabili.
Într-o postare pe propriul blog, fostul şef al ANAF, Gelu Diaconu, atrage atenţia că unităţile teritoriale ale ANAF nu au alocat fonduri pentru a cumpăra hârtia, plicurile, tonerele pentru imprimante şi serviciile poştale necesare.
El susţine că va creşte costul fiecărei trimiteri poştale de la 3,5 lei în prezent la 5 lei şi că situaţia va duce la o scădere a încasărilor ANAF în primele luni ale acestui an, din cauza întârzierii cu care vor fi trimise actele către contribuabili.