Retailerul suedez de mobilă şi decoraţiuni interioare Ikea le solicită clienţilor care au cumpărat şezlonguri Mysingso să le aducă înapoi la magazinul din Băneasa, unde le va fi restituită integral suma pe care au plătit-o sau îşi vor putea înlocui produsul, a anunţat marţi compania, care precizează că în România au fost vândute 2.418 de produse care fac obiectul rechemării.
“După spălarea materialului textil, există posibilitatea ca şezlongul să fie reasamblat incorect şi acest lucru să conducă la riscul de cădere sau de prindere a degetelor”, spune Ikea într-un comunicat de presă.
Ikea a primit cinci sesizări legate de situaţii în care şezlongul Mysingso s-a prăbuşit în timpul folosirii. În toate cele cinci situaţii clienţii s-au rănit la degete şi au necesitat îngrijiri medicale. Plângerile au fost raportate în Finlanda, Germania, SUA, Danemarca şi Australia.
Compania recomandă clienţilor care au cumpărat şezlongul înainte de februarie 2017 să se adreseze departamentului Relaţii Clienţi din magazin pentru a returna produsul şi pentru a primi înapoi suma integrală plătită pentru produs. Dovada plăţii (bonul) nu este necesară.
În magazinul Ikea din Bucureşti au fost vândute 2.418 de astfel de şezlonguri. Pe plan mondial, IKEA a vândut peste 600.000 de produse care fac obiectul rechemării.
După primirea sesizărilor, Ikea a iniţiat o investigaţie care a condus la îmbunătăţirea design-ului pentru a preveni riscul de reasamblare incorectă şi de accidentare. Versiunea îmbunătăţită a şezlongului Mysingso va fi disponibilă în magazinele Ikea începând cu februarie 2017.
Grupul suedez a deschis în 2007 primul şi singurul magazin din România, situat în nordul Bucureştiului.