Gigantul Oracle mută activitățile europene în România
Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Compania americană Oracle, cel mai mare producător mondial de aplicaţii software, va transfera majoritatea activităţilor europene de suport hardware către România, pentru a reduce costurile actuale, procesul de lichidare a unor operaţiuni fiind deja lansat, anunţă publicaţia britanică The Register, citând surse apropiate. Oracle a refuzat să comenteze.
Foto: Guliver/GettyImages
Angajaţii implicaţi în astfel de activităţi în Europa sunt în număr de 424, inclusiv directori, dintre care 137 se află deja în România.
Prin reducerea costurilor ar urma să fie concediate 287 de persoane din afara României, dintre care 77 din Germania, 67 din Spania, 55 din Franţa, 53 din Regatul Unit, transmite publicaţia, citând o comunicare internă a companiei.
Activitatea din Germania este de aşteptat să fie închisă până la sfârşitul lunii februarie a anului viitor, iar departementele din Italia şi Franţa ar urma să fie închise până la sfârşitul anului viitor. Operaţiunea din Spania ar trebui închisă în acelaşi timp cu cea din Germania.
Compania britanică de suport hardware are mai mulţi directori decât alte ţări şi se estimează că va avea cea mai lungă durată de viaţă şi va fi ultima echipă majoră care va transfera responsabilităţile omologilor români.
Migrarea sprijinului către Europa de Est urmează plecării de luna trecută a lui John Fowler, vicepreşedinte executiv al Oracle pentru sisteme.
Mişcarea are loc pe fondul în care veniturile companiei au scăzut în mod repetat. În ultimul an fiscal, Oracle a înregistrat scăderi ale vânzărilor de software şi hardware de 2%, respectiv 11%, fiind pentru prima dată când serviciile de cloud au adus mai mulţi bani.
Subsidiara din România a Oracle este principalul jucător de pe piaţa românească de software, cu peste 3.630 de angajaţi anul trecut, fiind a doua filială a companiei ca mărime din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, după cea din Marea Britanie. Anul trecut, Oracle a avut în România afaceri de 908 milioane lei şi un profit net de 23,7 milioane lei. Pe plan global, Oracle are birouri în 145 de ţări şi peste 130.000 de angajaţi, înregistrând anul afaceri de peste 40 miliarde dolari.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.