Constructorul celui mai mare pod peste Bosfor, exclus din licitația Centurii Bacău

Data actualizării: Data publicării:
pod bosfor
Foto: Shutterstock

Compania de Drumuri și Autostrăzi a exclus din licitația pentru realizarea Centurii Bacău firma turcă Ic Ictas Insaat, cea care în 2016 a definitivat realizarea celui mai larg pod suspendat din lume, construit în nordul strâmtorii Bosfor.

pod bosfor
Foto: Shutterstock

Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a exclus din licitația pentru realizarea Centurii Bacău firma turcă Ic Ictas Insaat, asociată în această procedură cu firma autohtonă Tancrad Galați.

Firma turcă a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), potrivit datelor apărute pe situl de licitații publice. La acest moment singura firmă rămasă în competiție și care va lua contractul, dacă decizia privind oferta turcilor va fi menținută, este Spedition UMB – Tehnostrade, companii deținute de cel mai important rege român al asfaltului, Dorinel Umbrărescu, originar din județul Bacău.

În contestația depusă turcii acuză o calitate slabă a documentației de licitație. Ei spun că aceasta conține numeroase erori precum menționarea unor girații inexistente în realitate în unele noduri rutiere. Este doar unul dintre exemplele date de ei. De fapt, spun ei, CNAIR ar fi luat în grabă vechea documetație de licitație a centurii și vechiul proiect (făcut de firma turcă Eco Insaat care a lucrat la centură până la rezilierea contractului), și le-a scos din nou la licitație fără a verifica corectitudinea informațiilor.

Centura Bacău urmează să aibă o lungime de aprtoximativ 30 de kilometri, din care 16,26 kilometri realizați la standard de autostradă. Prețul oferit de companie este unul generos, de 773,65 milioane lei, fără TVA, respectiv 5,54 milioane euro pe kilometru.

Contractul centurii a fost atribuit inițial unei alte firme turce anume Eco Insaat care însă nu a avut capacitate de a termina lucrările. Acesteia i s-a reziliat contractul când stadiul fizic al proiectului nu era nici măcar de 5%.

Podul contruit de Ic Ictas peste Bosfor are câteva caracteristici care îl fac dosebit. Este cel mai larg pod suspendat din lume, cu o lățime de 50 de metri, pe acesta existând opt benzi de circulație. Totodată constructorii acestuia îl laudă ca fiind podul suspendat de cale ferată cel mai lung din lume respectiv 1,4 kilometri.

Podul este exploatat în regim de concesiune. Bosforul mai este traversat de alte două poduri mai vechi, primul definitivat în anii 1973 (după trei ani de lucrări), al doilea în 1988 (doi ani de lucrări).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au montat o cameră ascunsă în apartamentul unde erau cazați în vacanță. Ce au descoperit că făcea personalul...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani