Constructorul celui mai mare pod peste Bosfor, exclus din licitația Centurii Bacău

Data actualizării: Data publicării:
pod bosfor
Foto: Shutterstock

Compania de Drumuri și Autostrăzi a exclus din licitația pentru realizarea Centurii Bacău firma turcă Ic Ictas Insaat, cea care în 2016 a definitivat realizarea celui mai larg pod suspendat din lume, construit în nordul strâmtorii Bosfor.

pod bosfor
Foto: Shutterstock

Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a exclus din licitația pentru realizarea Centurii Bacău firma turcă Ic Ictas Insaat, asociată în această procedură cu firma autohtonă Tancrad Galați.

Firma turcă a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), potrivit datelor apărute pe situl de licitații publice. La acest moment singura firmă rămasă în competiție și care va lua contractul, dacă decizia privind oferta turcilor va fi menținută, este Spedition UMB – Tehnostrade, companii deținute de cel mai important rege român al asfaltului, Dorinel Umbrărescu, originar din județul Bacău.

În contestația depusă turcii acuză o calitate slabă a documentației de licitație. Ei spun că aceasta conține numeroase erori precum menționarea unor girații inexistente în realitate în unele noduri rutiere. Este doar unul dintre exemplele date de ei. De fapt, spun ei, CNAIR ar fi luat în grabă vechea documetație de licitație a centurii și vechiul proiect (făcut de firma turcă Eco Insaat care a lucrat la centură până la rezilierea contractului), și le-a scos din nou la licitație fără a verifica corectitudinea informațiilor.

Centura Bacău urmează să aibă o lungime de aprtoximativ 30 de kilometri, din care 16,26 kilometri realizați la standard de autostradă. Prețul oferit de companie este unul generos, de 773,65 milioane lei, fără TVA, respectiv 5,54 milioane euro pe kilometru.

Contractul centurii a fost atribuit inițial unei alte firme turce anume Eco Insaat care însă nu a avut capacitate de a termina lucrările. Acesteia i s-a reziliat contractul când stadiul fizic al proiectului nu era nici măcar de 5%.

Podul contruit de Ic Ictas peste Bosfor are câteva caracteristici care îl fac dosebit. Este cel mai larg pod suspendat din lume, cu o lățime de 50 de metri, pe acesta existând opt benzi de circulație. Totodată constructorii acestuia îl laudă ca fiind podul suspendat de cale ferată cel mai lung din lume respectiv 1,4 kilometri.

Podul este exploatat în regim de concesiune. Bosforul mai este traversat de alte două poduri mai vechi, primul definitivat în anii 1973 (după trei ani de lucrări), al doilea în 1988 (doi ani de lucrări).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Benjamin Netanyahu Foto: Profimedia
„O decizie antisemită”, acuză Netanyahu, după ce Curtea Penală Internațională a emis un mandat de arestare pe...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...