Versa, o agenție australiană de digital marketing, le dă angajaților liber în fiecare zi de miercuri, de aproape un an. Salariații sunt plătiți pentru cinci zile lucrate săptămânal, deși vin la serviciu doar patru, scrie BBC News.
Singura condiție pusă angajaților de la Versa este să răspundă la telefon sau la e-mailurile urgente trimise de clienți în ziua de miercuri. În rest, niciun angajat nu vine la muncă și nu sunt programate ședințe sau întâlniri în această zi. Lunea, marțea, joia și vinerea, oamenii vin la serviciu după programul normal de opt ore pe zi.
Pentru a deveni mai eficientă în condițiile unui astfel de program, agenția s-a reorganizat. Proiectele și sarcinile importante sunt prioritizate mai atent, termenele-limită sunt stabilite din timp, iar ședințele sunt mai succinte și au niște teme de discuție stabilite de dinainte.
O dată la două săptămâni, se organizează o discuție în care angajații dezbat ce a mers și ce nu. „Toată lumea își dorește ca acest sistem să funcționeze, pentru că ne place să avem această flexibilitate. Dacă vrem să menținem miercurea liberă, trebuie să ne pregătim mai bine săptămâna din timp”, spune Tiffany Schrauwen, project manager la Versa.
Noua politică a companiei a fost implementată în luna iulie a anului trecut. De atunci, veniturile agenției au crescut cu 46%, iar profiturile aprope că s-au triplat, spune Kath Blackham, CEO-ul companiei. Blackham ezită însă să afirme că această creștere se datorează săptămânii de 4 zile de lucru.
„Câștigăm clienți pentru că suntem cunoscuți în piață pentru calitatea muncii noastre”, spune ea. „Însă ce mi-am propus eu să demonstrez anul trecut este că într-o industrie precum acesta, în care tinerii lucrează multe ore peste program, poate exista și viață, dacă știi să inovezi”, adaugă Blackham.
Întrebată de ce a ales miercurea, în loc de luni sau vineri, Kath Blackham spune că nu și-a dorit ca angajații să fie tentați să își prelungească weekendul și mai mult de trei zile. De asemenea, ea a descoperit că atunci când își lăsa oamenii să își aleagă singuri ziua în care vor să fie liberi, această tactică a creat mai degrabă confuzie în rândul angajaților și clienților, ceea ce a dus și la o scădere a productivității.