CEO-ul Boeing susține că piloții nu au respectat în totalitate procedurile pentru a preveni prăbușirea avionului din Etiopia

Data publicării:
Boeing_737-8_MAX_N8704Q_rotated

Dennis Muilenburg, CEO-ul companiei Boeing, a declarat, într-o conferință de presă, că sistemele de siguranță ale avioanelor 737 MAX au fost construite corect și a afirmat că piloții nu au respectat în totalitate procedurile Boeing pentru prevenirea defecțiunii care, cel mai probabil, a dus la prăbușirea avionului Ethiopian Airlines, pe 10 martie, relatează CNN. Un avion 737 MAX al companiei Lion Air s-a prăbușit în condiții similare, în luna octombrie.

Declarațiile CEO-ului ar putea stârni și mai multe controverse, în condițiile în care ancheta în cazul prăbușirii avionului din Etiopia a arătat că piloții au încercat în mod repetat să preia controlul manual al aeronavei, fără succes însă. Prăbușirea Boeingului 737 MAX a dus la consemnarea la sol a tuturor acestor avioane, la nivel mondial.

Sistemul MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), care ar trebui să redreseze unghiul de atac al avioanelor în cazul în care există riscul de a intra în vrie, ar fi factorul comun în prăbușirea celor două aeronave. Sistemul MCAS îndeplinea toate criteriile de siguranță, susține Muilenburg.

„Când am creat aceste sisteme, luăm în calcul faptul că avioanele se află sub controlul piloților”, a spus acesta, adăugând că Boeing nu a găsit nicio eroare tehnică în sistemul MCAS.

Cu toate acestea, CEO-ul Boeing a recunoscut că este de datoria companiei să elimine orice riscuri: „Am găsit deja o metodă pentru a îmbunătăți siguranța avioanelor. Știm că există această legătură între cele două accidente aviatice și putem remedia problema”.

Oficialii etiopieni care au investigat accidentul aviatic din martie spun însă că piloții au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a evita prăbușirea. Când avionul a început să se încline cu botul în jos, piloții au dezactivat sistemul MCAS și au încercat să preia manual controlul. Însă pentru că nu au reușit, au decis să reactiveze sistemul MCAS, ceea ce a provocat înclinarea și mai abruptă a aeronavei, care s-a prăbușit la doar 6 minute de la decolarea de pe aeroportul din Addis Ababa.

Boeing se află într-o criză fără precedent, după ce toate avioanele 737 MAX au fost consemnate la sol. Săptămâna trecută, veniturile companiei au scăzut cu 21% în primul trimestru din 2019, iar valoarea companiei a scăzut cu 10% la bursă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul exotic de coșmar pe care românii îl cresc în casă. Copiilor le e frică să pună mâna pe...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani